خانه / نمایش جزییات خبر

مرحله سوم تفحص مفقودان فاو از 20 اسفند آغاز می‌شود

مرحله سوم تفحص مفقودان فاو از 20 اسفند آغاز می‌شود
رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تهران از آغاز مرحله سوم تفحص مفقودان جنگ ایران و عراق در شبه جزیره فاو از 20 اسفند و ادامه داشتن آن تا ایام نوروز خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس ،پیر ریتر با اشاره به اینکه اولویت نخست دفتر کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در تهران مسئله پیدا کردن مفقودان جنگ ایران و عراق است، اظهار داشت: سال 90 یک سال موفقیت‌آمیز بود زیرا توانستیم با توافق مقامات دو کشور عملیات تفحص و جست‌وجوی مفقودان را انجام دهیم که در سه ماه گذشته دو ماموریت در شبه جزیره فاو در این زمینه انجام شد.
ریتر با اشاره به شروع عملیات تفحص و جست‌وجوی مفقودان افزود: در طی ۴ ماهه اخیر چند عملیات جداگانه تفحص و جست‌وجو در شبه جزیره فاو انجام شده است.
وی در پاسخ به این پرسش که مرحله جدید تفحص و جست‌وجوی مفقودان در چه مرحله انجام می‌شود، گفت: سومین مرحله از دهم مارس یعنی 20 اسفند شروع و تا نوروز نیز ادامه خواهد داشت که این نشان دهنده میزان پشتکار مقامات ایرانی برای پیدا کردن مفقودان است.
همکاری مقامات ایران و عراق برای کشف جسد مفقودان در سال 91 
ریتر با بیان اینکه این مسئله در سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، گفت: البته در سال آینده در همین موضوع یک نشست 3 جانبه بین مقامات دو کشور در عراق برای ادامه جزئیات روند ادامه کار خواهیم داشت.
جست‌وجو مفقودان در جزیره مجنون
رئیس نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی در تهران ادامه داد: این مراحل تفحص و جست‌وجو نه تنها در فاو بلکه در دیگر مناطق از جمله مجنون نیز صورت خواهد پذیرفت.
وی بیان داشت: مسئله مهم این است که این عملیات‌‌های مشترک تفحص و جست‌وجوی مفقودان با همکاری خوب مقامات ایرانی و عراقی صورت می‌پذیرد و این نشان دهنده امید بخشی برای خارج شدن مشکلات گذشته بین دو کشور است.
ریتر خاطرنشان کرد: بنابراین اولویت نخست دفتر نمایندگی بین‌المللی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران عملیات تفحص و جست‌وجوی مفقودان است که در این رابطه مشاور منطقه‌ای پزشکی قانونی نیز در تهران مستقر است که این مشاور با کارشناسان و متخصصان امر در زمینه پزشکی قانونی همکاری می‌کنند.
۱۴ اسفند ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید