خانه / نمایش جزییات خبر

حرم مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ملایر افتتاح شد

حرم مطهر شهدای گمنام در دانشگاه ملایر افتتاح شد
حرم مطهر شهدای گمنام با حضور مشاور وزیر علوم در امور ایثارگران، مسئولان استانی و شهرستانی در دانشگاه ملایر افتتاح شد.

 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، جعفر زمردیان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در مراسم افتتاح حرم شهدای گمنام دانشگاه ملایر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدا کاری حسینی کردند و ما باید کار زینبی انجام دهیم.
وی با بیان اینکه حرم شهدای گمنام در کشور بیشتر در مراکز علمی است و شهدای ما در این مراکز مدفون شده‌اند، افزود: یاد و گرامیداشت شهدا همیشه باید در اذهان ما باشد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با استناد به سخن امام (ره) و مقام معظم رهبری تصریح کرد: اینان امامزداگان عشق هستند که فردا مزارشان قبله‌گاه اهل یقین است و آنها ستاره‌هایی بودند که راه را می‌توان با آنها پیدا کرد.
وی با بیان اینکه نسل امروز برای ادای تکلیف و حفظ آرمان‌ها باید راه شهدا را ادامه دهند، اضافه کرد: راه نابودی دشمن عمل به گفته‌ها و وصیت شهدا است.
زمردیان تصریح کرد: شهدا حقیقت را درک کردند و شهدای گمنام که تنها پلاک و استخوانی از آنها به جای مانده از همه چیز حتی از نام خود در راه اسلام و حفظ آرمان‌ها گذشتند.
وی در ادامه ابراز داشت: شهرستان ملایر در زمینه ادای تکلیف به شهدای گمنام موفق عمل کرده است و امروز حرم شهدای گمنام ملایر با زیربنای 320 متر مربع و شامل سالن مراسم و المان افتتاح شد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه ملایر نیز در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد: نخستین شهید شیعه، حضرت علی(ع) بود که در راه اسلام جان خود را فدا کرد و شهدای ما با استعانت از این امام و ائمه اطهار برای حفظ اسلام و دفاع از وطن جان خود را فدا کردند.
حجت‌الاسلام احمد فراهانی افزود: وظیفه همه ما تکریم شهداست چرا که اینها انسان‌های حقیقی بودند و امروز ما میزبان این شهدا هستیم.
وی در ادامه به عید غدیر اشاره و خاطرنشان کرد: زیباترین درسی که می‌توان از غدیر گرفت تبعیت مطلق از فرامین ولی‌امر است و اطاعت از ولی‌امر واجب است، حتی اگر از تمام زندگی و نام و عنوان خود بگذرند باید ولی‌امر را اطاعت کنند.
 

۲۵ آبان ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید