خانه / نمایش جزییات خبر

شهدای گمنام مشعلی هدایت بخش در این عصر پر از غفلت، به میان مردم می آیند

شهدای گمنام مشعلی هدایت بخش در این عصر پر از غفلت، به میان مردم می آیند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان گفت:
همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) ودرسالروزشهدای هفت تیر،پیکر مطهر 5 شهیدگمنام دوران دفاع مقدس درشهرهای سمیرم وحنا ازتوابع استان اصفهان تشییع وتدفین می شود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام کشور، سردار سید احمد موسوی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان اصفهان، ضمن گرامیداشت مقام والای شهدای 8 سال دفاع مقدس گفت: همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(علیه السّلام) و درسالروز شهدای هفت تیر، پیکر مطهر 5 شهیدگمنام دوران دفاع مقدس درشهرهای سمیرم وحنا ازتوابع استان اصفهان تشییع وتدفین می شود.
سردار موسوی بیان داشت:شهدای جنگ تحمیلی راست قامتانی بودند که درتاریخ پرافتخاراین سرزمی ، جاودانه شدند و در این میان شهدای گمنام دارای ارزش و مقام خاصی هستند، چرا که آنها بدون هیچ  چشم داشت و نام و نشانی، خود را نثار اسلام و حاکمیت اسلام کردند.
وی خاطرنشان کرد: شهدایی که پس از گذشت 23 سال از پایان جنگ این چنین پیکر پاک و مطهرشان کشف و شناسایی می شود؛ ذخیره های الهی هستند که چونان چراغ و مشعلی هدایت بخش در این عصر پر از غفلت و فراموشی به میان مردم می آیند و باز یاد آور ارزشهای گمشده در میان ما می شوند  و ما باید بدانیم که این کار یعنی خاک سپاری شهدای گمنام از شعائر الهی و از نعمتهایی است که باید شکر گزار آن باشیم.
سردار موسوی  در پایان ضمن اشاره به درخواست بیشمار شهرهای مختلف مبنی بر تدفین شهدای گمنام گفت : با تدفین شهدای گمنام  در دو شهر سمیرم وحنا تعداد یادمان شهدای گمنام در استان اصفهان به66 نقطه می رسد و پس از تهران، اصفهان دومین استانی است که میزبان بیشترین شهدای گمنام می باشد .
مشخصات 5 شهید گمنام به شرح زیر می باشد:
شهر سمیرم: 3شهید گمنام، عملیات ایذایی والفجر8، منطقه عملیاتی شلمچه
شهر حنّا، منطقه کوه پرپین: 2شهید گمنام، عملیات والفجر8، منطقه عملیاتی شلمچه
 

 

 

۱ تیر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید