خانه / نمایش جزییات خبر

بزرگ‌ترین آرزوی سرباز کوچک اسلام در وصیتنامه‌اش

بزرگ‌ترین آرزوی سرباز کوچک اسلام در وصیتنامه‌اش
شهید مهدی بزرگ‌پور ۱۷ سال بیشتر نداشت که در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسید.

شهید مهدی بزرگ‌پور، متولد ششم اردیبهشت سال ۴۵ در نجف آباد اصفهان بود. نوجوان و دانش آموز هنرستان بود که برای دفاع از اسلام و کشورش به لشکر ۸ زرهی نجف اشرف پیوست تا عازم جبهه‌های جنگ شود. او سرانجام در سن ۱۷ سالگی در عملیات خیبر که در جزایر مجنون انجام شد بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.
وصیتنامه به یادگار مانده از این شهید که تنها ۱۰ روز پیش از شهادت نگاشته است به خوبی عمق نگاه و ژرف اندیشی این نوجوان بسیجی را نشان می‌دهد.
او در بخشی از وصیتنامه خود نوشته است: «خدایا حال که احساس می‌کنم پایان عمرم رسیده و لحظات آخر عمر سپری می‌گردد و تو خود نیز می‌دانی که تنها آرزویم در دنیا، شهادت آگاهانه در راه تو بوده است و با این‌که احساس می‌کنم که گناهکارم، اما به لطف و بخشش تو امید دارم. از تو می‌خواهم که از درِ رحمت با من رفتار کنی و مرگم را همچون یاران امام حسین و دوستانش قرار دهی.»
همچنین در بخش دیگری از وصیتنامه‌اش آمده است: «مادر و پدر عزیزم می‌خواهم که اگر از آن‌ها نافرمانی کرده‌ام و بر روی سخن آنان سخن دیگری گفتم، مرا ببخشند و من را حلال کنید. مادر و پدر عزیزم، اگر من شهادت در راه خدا نسبت من شد، هرگز شیون نکنند و بر سر خود نزنید و نه این‌که گریه نکنند.»
تصاویری از وصیتنامه این شهید را در ادامه می‌بینید.

وصیت نلمه شهید بزرگ پور

 

وصیت نامه شهید بزرگ پور

 

 

۶ شهریور ۱۴۰۲
دفاع پرس |
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید