خانه / نمایش جزییات خبر

اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری مفرد

اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری مفرد
اولین بزرگداشت جمیله عفری، دختر مظلوم خوزستانی که بیش از ۴۰ سال مفقودالاثر بود، عصر امروز پنج‌شنبه ۲۲ تیرماه با حضور خانواده‌ محترم عفری از خوزستان، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین، برادر محمدجواد تاجیک مدیرعامل محترم سازمان بهشت زهرا(س) و عموم مردم شریف تهران در قطعه ۱۰۹ بهشت زهرا(س) برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت مرحومه "جمیله عفری" دختر بچه مظلوم خوزستانی که در پی عوارض اجتماعی جنگ تحمیلی مهاجرت کرد و در پشت جبهه مفقود شد، برای اولین بار با حضور خانواده‌ این مرحومه از خوزستان و زائرین شهدا در قطعه ۱۰۹ بهشت زهرا (س) برگزار شد.
در این مراسم سردار باقر زاده،فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح طی سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این ستاد در جهت جستجوی مزار مرحومه عفری و نحوه ارتباط با برادر این مرحومه پرداخت.
وی ضمن قدردانی از سازمان بهشت زهرا (س) برای فراهم کردن مقدمات این مراسم گفت: ما از طریق برادرِ مرحومه عفری در جریان وضعیت این مرحومه قرار گرفتیم و از همان زمان جستجو برای یافتن او را آغاز کردیم؛ البته اصل مسئله بعد از گذشت ۴۰ سال آنقدر غم انگیز بود که ما را متاثر کرد چون طفلی ۵ ساله که مادرزادی از ناحیه دو پا فلج بود از آغوش گرم مادر جدا شده و به دامن عزیزان دیگری رفته بود.
ایشان اظهار کرد سیر جستجوها بر اساس اطلاعات و آمار اولیه به دست آمده از جانب نزدیکان خانم عفری شکل گرفت و ما متوجه شدیم که یک خانم (از خیرین تهران) به نام اکرم فتوت جاه که به قصد کمک به جنگ زده‌ها به خوزستان رفته بود کودک را تحویل گرفته و با خود برده و ما دیگر اطلاعی از کودک نداشتیم.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در ادامه جستجوها و با توجه به فوت خانم فتوت ما سراغ نزدیکان او رفتیم و متوجه شدیم خانم عفری چند روز بعد از رحلت امام خمینی(ره) جان به جان آفرین تسلیم کرده و در بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شده است.
همچنین جواد تاجیک، مدیر عامل سازمان بهشت زهرا(س) ضمن خیرمقدم به خانواده مرحومه "جمیله عفری" و قدردانی از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح برای پیگیری وضعیت مرحومه جمیله عفری، توضیحاتی از اقدامات بهشت‌ زهرا(س) در مورد مزار این مرحومه ارائه کرد.
در بخش دیگری از این مراسم خانواده مرحومه عفری پس از ۴۰ سال بی اطلاعی از سرنوشت عزیز خود بر سر مزار او حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره او را گرامی داشتند.
همچنین در این مراسم علیرضا رباطی مداح اهل بیت (ع) به نوحه خوانی پرداختند.

اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 10
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 9
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 8
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 7
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 6
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 5
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 4
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 3
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 2
اولین بزرگداشت بانو جمیله عفری در تاریخ 22 تیرماه 1402 در بهشت زهرا س 1


۲۴ تیر ۱۴۰۲
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح |
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۴۰۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید