خانه / نمایش جزییات خبر

استخاره به قرآن درباره کهف الشهداء در منطقه ولنجک تهران

استخاره به قرآن درباره کهف الشهداء در منطقه ولنجک تهران
معنی آیه این است: «وقتی کناره‌گیری کردند و گفتند که ما دیگر نیستیم جدا شدیم، گفتند ما می‌رویم به غار پناه می‌بریم»...
وقتی مضطر شدم که کجا ببرم این شهدا را؛ این فراز سوره کهف آیه 16 «و اذ اعتزلتموهم و ما یعبدون الا‌الله فاوا الا‌الکهف ینشرلکم ربکم من رحمته و یهیی لکم من امرکم مرفقا» که برادرانمان آقای مهندس میر سلیم به زیبایی تلاوت کردند، آمد. معنی فراز این است؛ «وقتی کناره‌گیری کردند و گفتند که ما دیگر نیستیم جدا شدیم گفتند ما می‌رویم به غار پناه می‌بریم».
خدای علی (علیه‌السلام) شاهد است، خدای زهرا (سلام‌الله علیه) شاهد است، من این روز عزیز را شاهد می‌گیرم و در یوم‌القیامه شما هم شهادت بدهید من نمی‌دانستم که این‌جا غاری است. به برادران بسیجی گفتم  آن اطراف غاری داریم؟ ظاهراً ما باید این شهدا را ببریم توی غار. گفتند بله یک چیزی است که ظاهراً سازمان زلزله‌شناسی این‌جا را برای کاری ساخته  بود. آمدم دیدم همانی است که باید باشد. سؤال دومی مطرح شد. اضطرار دومی مطرح شد. من دیدم 20 شب این بچه بسیجی‌ها روی این خاکی که اول انتخاب کرده بودیم زیارت‌عاشورا خواندید، امید بسته بودند به این نقطه، حالا من به این‌ها چه بگویم؟
باز هم به قرآن رجوع کردم. خوب ما معتقدیم این شهدا همه‌شان سفینه‌های نجات‌اند. این‌ها همه‌شان کشتی‌های نجات‌اند برای این که به حسین(علیه‌السلام) تأسی کردند، برای این که مخلص بودند.
پیغمبر(صلی‌الله علیه وآله) فرمودند: «طوبی للمخلصین اولئک المصابیح الهدی و تنجلی عنها کل‌فتنه‌ظلما» خوشا به‌حال مخلصین، این‌ها چراغ‌های ‌هدایتی‌ هستند که ‌به واسطه ‌آن‌ها هر فتنه‌ای چون شب‌تار برطرف ‌می‌گردد.
حضرت فرمودند: «ان‌الحسن مصباح‌الهدی و سفینه النجات» این‌ها مثل حسین(علیه‌السلام)اند. مثل او کارکرد دارند، روشنگری دارند و دست‌گیری می‌کنند. هدایت‌گری دارند.
امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) هم فرمودند:«شقوا امواج‌الفتن بسفن النجاه» «بشکنید امواج فتنه‌هارابا کشتی‌های نجات».
خوب حالا ما این کشتی‌های نجات را کجا ببریم؟ من به این بچه ‌بسیجی‌ها چه بگویم؟ آیه شریفه در جواب آمد: « واستوت علی الجودی»،«کشتی بر کوه آرام گرفت»این‌ها آرامششان در این‌جاست.
خوب امروز روز خوبی بود، این‌جا باید عاشقی کرد. هرکس بالا می‌آید  باید همتش را بالا ببرد و هرکس پایین می‌رود، باید از اسب غرور و جهالت پایین بیاید.(کهف الشهداء در بالای یک تپه قرار دارد)
این بالا آمدن یک پیام دارد و پایین رفتن هم پیامی. بالا می‌آییم، باید بدانیم که چون شهدا همتمان را بلند کنیم و پایین که می‌رویم باید بدانیم از هر چه غرور و طغیان‌گری و جهالت و خودخواهی و خودمحوری است، پیاده شویم و البته ما نگران نیستیم و می‌دانیم این‌ها مردان هدایت هستند و درست اینجا آمده‌اند.
خواهران و برادران ما که می‌گویند نکند بر ما عذابی نازل بشود. خداوند در ادامه آیه می فرماید:«این‌ها آیات و نشانه‌های الهی است» و آن کس که درخواست هدایت کند خداوند هم هدایتش را اضافه می‌کند.
امروز روزی است که درهای هدایت در این نقطه از شهرمان گشوده شده و غار و کهف‌الشهدا (بعد از تپه نورالشهدا)  را در این نقطه خواهیم داشت.اینجا برای هر انسان مؤمن رنجیده و درمانده‌ای پناهگاه است. از خدای متعال می‌خواهیم که ابرهای رحمت خود را همچنان بر سر این ملت مستدام بدارد و آن‌گونه که رسول خدا فرمودند: «المومن کهف للمسلمین» مومن پناهگاه است برای مسلمانان. نه فقط برای مومنین بلکه پناهگاه است برای همه مسلمانان. این‌جا پناهگاه همه عشاق، همه مومنین و مومنات است.
بخشی از سخنان سردار سید محمد باقرزاده، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در مراسم خاکسپاری پنج شهید گمنام  کهف‌الشهدا

 

۲۳ فروردین ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید