خانه / نمایش جزییات خبر

شهیدان "عبدالکریم آزادیان" و "خدارحم گل آور داریونی" شناسایی شدند

شهیدان "عبدالکریم آزادیان" و "خدارحم گل آور داریونی" شناسایی شدند
"شهید عبدالکریم آزادیان" که به‌عنوان شهید گمنام در سال 1396 در "مسکن مهر فولادشهر اصفهان" و "شهید خدارحم گل آور داریونی" نیز که به‌عنوان شهید گمنام در سال 1393 در "خراسان شمالی" دفن شده بودند، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، دو تن از شهدای گمنام آرمیده در "مسکن مهر فولادشهر اصفهان" و "خراسان شمالی" از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شدند.

شهید عبدالکریم آزادیان، فرزند حاج محمد، متولد 1342، جمعی تیپ 33 المهدی(عج) از شیراز به جبهه اعزام شد و در تاریخ 4 دی 1365 در عملیات المهدی(عج) در شلمچه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها تفحص، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاشهای انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در سال 1396 در مسکن مهر فولادشهر اصفهان دفن شد.

شهید خدارحم گل آور داریونی، فرزند رحمت الله، متولد 1345، از شیراز به جبهه اعزام شد و در تاریخ 4 تیر 1367 در تک دشمن در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید نیز پس از سال‌ها تفحص، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاشهای انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در سال 1393 در خراسان شمالی دفن شد.

امروز (دوشنبه 10 آبان) پس از سال‌ها چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این دو شهید به خانواده ایشان اطلاع داده شد و این خانواده‌ها از چشم‌انتظاری درآمدند.

۱۰ آبان ۱۴۰۰
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح |
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید