خانه / نمایش جزییات خبر

شهید حسین شکرائیان شناسایی شد

شهید حسین شکرائیان شناسایی شد
"شهید حسین شکرائیان" که به‌عنوان شهید گمنام در سال 1386 در "دانشگاه صنعتی اصفهان" دفن شده بود، از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تفحص شهدا، یکی از شهدای گمنام آرمیده در "دانشگاه صنعتی اصفهان" از طریق انجام آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید حسین شکرائیان، فرزند محمدحسن، متولد 1337، جمعی لشکر 32 انصارالحسین(ع) از همدان به جبهه اعزام شد و در تاریخ 25 مهر 1361 در عملیات مسلم‌بن‌عقیل(ع) در سومار به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید پس از سال‌ها تفحص، پس از عدم شناسایی _علیرغم تلاشهای انجام شده_ به‌عنوان شهید گمنام در سال 1386 در دانشگاه صنعتی اصفهان دفن شد.

امشب (چهارشنبه 5 آبان) پس از گذشت 39 سال چشم‌انتظاری، خبر شناسایی این شهید توسط محمدرضا گرایی، قهرمان المپیک و جهان کشتی که پیش‌تر مدال طلای خود را به یکی از شهدای گمنام اهدا کرده بود، در حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام به پدر و مادر شهید شکرائیان اطلاع داده شد و این خانواده از چشم‌انتظاری درآمدند.
در طی این مراسم، مادر شهید شکرائیان، لوح تقدیری به آقای محمدرضا گرایی اهدا کردند و در آن برای اهدای مدال طلای این قهرمان به یک شهید گمنام تشکر و قدردانی نموده و خبر افتخار ملبس شدن ایشان به لباس خادمی حضرت امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) را به ایشان دادند.

۵ آبان ۱۴۰۰
روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح |
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۴۰۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید