خانه / نمایش جزییات خبر

۴۰ هزار شهید گمنام در تفخص هاشناسایی شده است

۴۰ هزار شهید گمنام در تفخص هاشناسایی شده است
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: از ۴۵ هزار شهید مفقودالاثر تاکنون ۴۰ هزار شهید شناسایی شده و حدود شش هزار شهید گمنام نیز در خاک عراق وجود دارد که پیگیر تفحص آنها هستیم.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، مراسم اختتامیه جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس با عنوان« آیه های سپید» ظهر شنبه با حضور سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، مرتضی روزبه استاندار، سرهنگ مهدی طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی از خانواده های شهدای استان در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.
محمدباقرزاده در این مراسم گفت: خانواده شهدا مانند حضرت یعقوب در فراق یوسف گمگشته خود از جایگاه والایی برخوردارند و شان آنها بسیار والا و ارزشمند است.
این مسئول بیان کرد: خانواده شهدا با افتخار سرشان را بالا گرفته اند و چون با خدا معامله کرده اند و سرمایه گذاری آنها در مسیر الهی بوده هرگز پشیمان نشده و با عزت و سر بلندی همچنان پشتیبان نظام اسلامی و ولایت هستند.

قزوین

تهدید و تطمیع دشمنان در خانواده شهدا بی تاثیر است
باقرزاده بیان کرد: نه تهدید و نه تطمیع دشمنان در روحیه خانواده معظم شهدا تاثیری ندارد و ملتی پیرو امام و رهبری با تشکیل حکومتی دینی و حمایت از آن توانسته اند این حرکت را تداوم بخشند و امیدبخش دیگر ملل جهان نیز باشند.
وی اضافه کرد: در شرایطی که امام راحل خط مشی و مسیر انقلاب را روشن و مشخص کردند دشمنان چون منافع خود را در معرض تهدید دیدند دست به توطئه و دسیسه های گوناگون زدند تا این انقلاب نتواند پا گرفته و الگوی دیگر کشورها نیز شود اما ملت مقاوم و مبارز ایران اسلامی مردانه پای انقلاب ایستادند و از آن دفاع کردند و امروز در اوج قله های افتخار قرار دارند.
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خانواده شهدا در صف اول ایستادگی ملت هستند و الگوی استقامت در مسیر صیانت از ارزشهای اسلامی و دینی محسوب می شوند.
این مسئول تصریح کرد: امروز در میان مادران، همسران و فرزندان شهدایی هستیم که آبرو و عزت کشور مدیون آنهاست و همه در برابر عظمت آنها سر تعظیم فرود می آوریم و به وجودشان افتخار می کنیم.

قزوین

شناسایی ۴۰ شهر شهید مفقودالاثر
سردار باقرزاده در ادامه در خصوص تفحص شهدا اظهارداشت: وقتی موضوع شناسایی افراد از راه ژنتیک مطرح شد از سال ۷۰ تلاش کردیم تا با استفاده از جمعی از پزشکان نسبت به این کار اقدام شود که ۷۰ تن از پزشکان دعوت به همکاری شدند که اعلام کردند این کار نشدنی است و هزینه سنگین و تجهیزات خاصی لازم دارد که کار نتیجه نداد.
وی اضافه کرد: در آن زمان شناسایی اجساد ۱۰۰۰ دلار در خارج هزینه داشت که پیگیری خود را ادامه دادیم و با اعزام یکی از پزشکان حاذق به خارج از کشور برای بررسی موضوع مقدمات دستیابی به تخصص لازم فراهم شد اما تحریم ها در خرید تجهیزات فنی ما را دچار مشکل کرد.
باقرزاده اظهارداشت: نمونه برداری DNA از جسم بافت نرم، خون و پوست و گوشت آسان و از استخوان بسیار سخت است که پزشکان ما توانستند در این مسیر به موفقیت هایی دست یابند که کارها همچنان ادامه دارد.
این مسئول گفت: یک هزار نمونه DNA به مرکز تحقیقات پزشکی کوثر داده شده که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم و در قزوین نیز از ۹۰ درصد خانواده شهدا نمونه گیری شده که هنوز پاسخ آن آماده نشده است که بتوانیم تعداد دیگری از مفقودان را شناسایی کنیم.

قزوین

سردار باقرزاده در ادامه تصریح کرد: ۴۵ هزار شهید مفقد الاثر را شناسایی کرده ایم که تاکنون ۴۰ هزار خانواده مشخص شده و اجساد مطهر شهدا دفن شده و شش هزار شهید گمنام هم هنوز در خاک عراق است که با تفحص و جستجو شناسایی خواهد شد.
در این مراسم از برگزیدگان جشنواره سراسری داستان کوتاه شهدای گمنام به نام آیه های سپید تجلیل شد.
۱۲ بهمن ۱۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید