خانه / نمایش جزییات خبر

دیدار سردار باقرزاده با معاون رئیس عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غرب آسیا (خاورمیانه)

دیدار سردار باقرزاده با معاون رئیس عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غرب آسیا (خاورمیانه)
فرمانده کمیته جست و جوی مفقودین : از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انتظار می‌رود که سازمانی مفید و کمک کننده باشد. فعالیت‌هایش آرامش‌بخش و حمایت‌گر بوده و پویا و خلاق در شرایط خاص باشد و در مسائل مختلف دید باز و روشن و شفاف داشته باشد و بر اساس شرایط، انعطاف لازم را از خود نشان دهد.

 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح، در آستانه 22 بهمن ماه فرمانده کمیته جستجوی مفقودین با آقای پی یر دورب معاون رئیس عملیات کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غرب آسیا (خاورمیانه) دیدار کردند. در این دیدار طرفین علاقه خود را برای پیگیری هر چه سریع‌تر پرونده شهدای برجای مانده از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اعلام داشتند. 

سردار باقرزاده در این دیدار ضمن بر شمردن انتظارات عمومی از صلیب سرخ اذعان کرد: از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ انتظار می‌رود که سازمانی مفید و کمک کننده  باشد. فعالیت‌هایش آرامش‌بخش و حمایت‌گر بوده و پویا و خلاق در شرایط خاص باشد و در مسائل مختلف دید باز و روشن و شفاف داشته باشد و بر اساس شرایط، انعطاف لازم را از خود نشان دهد و از جمله ملاحظات مهم این سازمان در نظر گرفتن ملاحظات شرعی و قوانین کلی کشور باشد محل مأموریت و همواره به قول‌ها و تعهدات خود عمل کند.
فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ضمن اعلام رضایت از فعالیت‌های دو ساله این کمیته در پرونده مشترک ایران و عراق برای آشنایی هر چه بیشتر آقای دورب با مأموریت کمیته جستجوی مفقودین، توضیحاتی درباره فعالیت‌های این کمیته ارائه نمودند.
در این دیدار سردار باقرزاده درخواست‌های کمیته جستجوی مفقودین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ را بر شمرده و خواستار انجام حمایت‌های لجستیکی از فعالیت‌های این کمیته در راستای تفحص پیکرهای مطهر شهدا در خاک عراق شدند.
آقای پی یر دورب نیز ضمن اعلام آمادگی برای انتقال درخواست‌های کمیته جستجوی مفقودین به مقامات عالی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام نمود: طبق توافقات بعمل آمده درخصوص تجهیزات شناسایی مولکولی پیگیری‌های لازم را بعمل خواهد آورد.
 
۲۶ بهمن ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید