خانه / نمایش جزییات خبر

استقبال باشکوه مردم شهید پرور بندر ریگ از شهدای گمنام

استقبال باشکوه مردم  شهید پرور بندر ریگ از شهدای گمنام
مردم شهر بندرریگ به گرمی از شهدای گمنام استقبال کردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، جمعیت کثیری از مردم ولایت‌مدرار و مسئولان بندرریگ، عصر سه‌شنبه با حضور خود از شهدای گمنام استقبال کردند.
انبوه جمعیت انقلابی مردم بندریگ در میان دودهای برخواسته از عنبر و عود و پرچم‌های برافراشته و با اجرای مراسم سنج و دمام زنی و اجرای چاووش‌خوانی و سرودهای حماسی توسط جوانان بندرریگی درمقابل ورودی شهر (سه راهی بندرریگ) ساعت‌ها منتطر بوده و تجمع کرده بودند.
جمعیت کثیری از مردم روستاهای تابعه بندرریگ که از ساعت‌های قبل برای استقبال خودشان را به ورودی شهر رسانده بودند در بین ازدحام مردم دیده می‌شد.
یک تریلر در سه راه بندریگ توقف کرده بود که روی آن یک قایق بود و منتظر آمدن آمبولانس‌های حامل شهدا و هیات همراه بود.
بعد از رسیدن خودرو های حامل شهدا و پس از توقف کوتاهی در سه راهی بندر ریگ تابوت‌های شهدا را در قایقی که روی تریلی بود قرار دادند.
از ساعت 17 و 30 دقیقه برنامه همراهی شهدا با اتومبیل به صورت کاروانی طولانی پشت سر تریلی حامل شهدا برگزار شد و کاروان با عبور از خیابان‌های شهر تا حسینیه خان حرکت کرد و شهدا به حسینیه شهدا (جایگاه نماز جمعه) منتقل شدند.
مراسم عزاداری و سینه زنی و سنج و دمام زنی از ساعت 9 الی 12 شب برگزار شد و در ادامه سخنرانی و اجرای مراسم زیارت عاشورا و مداحی مداحان اهل بیت تحت عنوان وداع با شهدا انجام شد.
۳ مهر ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید