خانه / نمایش جزییات خبر

یادمان شهدای گمنام در البرز رونمایی می‌شود

یادمان شهدای گمنام در البرز رونمایی می‌شود
استاندار البرز از رونمایی یادمان شهدای گمنام البرز همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و ولادت حضرت علی (ع) خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، اصغر عربیان صبح دیروز در ستاد اجرایی بزرگداشت سوم خرداد اظهار داشت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین وظایف ما در قبال خانواده‌های آنان محسوب می‌شود.
وی ادامه داد: نسل امروز باید با رشادت‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از گذشته آشنا شده و آگاه باشند که در آن دوران رزمندگان برای دفاع از کشور چه جانفشانی‌هایی کردند.
استاندار البرز با بیان این که دوران هشت سال دفاع مقدس لبریز از درس‌ها و نکته‌های آموزشی است افزود: برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور فرماندهان و جنگ و همچنین بیان خاطرات آن دوران می‌تواند ما را به اهداف خود نزدیک کند.
عربیان تأکید کرد: نباید گذشت زمان و دور شدن از دوران هشت سال دفاع مقدس ما را نیز از اهدافمان جدا سازد بلکه حفظ این آرما‌ن‌ها و اهداف رزمندگان اسلام و شهدا از مهمترین وظایف ما محسوب می‌شود.
وی به برگزاری هر چه باشکوه روز آزادسازی خرمشهر در اين استان تأکید کرد و از همه دستگاه‌ها در این استان خواست تا تمام توان و ظرفیت خود را برای برگزاری مراسم‌های مختلف این روز به کار گیرند.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به برنامه‌های تدارک دیده شده در این روز اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده برنامه‌ای‌ با عنوان نوای کاروان برگزار می‌شود.
وی افزود: این برنامه کاری مشترک از سپاه امام حسن مجتبی(ع) و ارتش می‌باشد که در پارک چمران البرز اجرا خواهد شد.
عربیان اجرای صبحگاه مشترک نیروی نظامی و انتظامی لشگر 10 سید الشهدای سپاه، فضاسازی، تزیین و نصب بنر در کلیه ادارات و پادگان‌های نظامی، کلانتری و سطح شهر با کمک دستگاه‌ها و شهرداری، انتشار رهاوردهای از عملیات دفاع مقدس، درج مطالبی از سوم خرداد و عملیات بیت المقدس در سر برگ امتحانی دانش‌آموزان را از مهمترین برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام عنوان کرد.
استاندار البرز گفت: در این راستا همچنین عملیات یادمان شهدای گمنام بهشت سکینه که توسط شهرداری انجام شده است نیز در این روز رونمایی خواهد شد.
وی نور افشانی در شب سوم خرداد مقارن با ولادت حضرت علی (ع) توسط شهرداری در سطح شهرهای مختلف استان، برگزاری نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی با تخفیف از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‌‌های عمومی و حوزه تبلیغات و فرهنگ اسلامی، اعزام مبلغ و سخنرانی در همه امام‌زاده‌های استان را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.
استاندار البرز در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری یادواره شهدای دانشجویی همزمان با سالگرد شهدای گمنام در دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، قصه‌گویی، اجرای تئاتر صحرایی، مسابقات فرهنگی، شب شعر و نمایشگاه عکس در سطح شهرستان‌های مختلف و ... از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای سالروز آزادسازی خرمشهر و ولادت حضرت علی(ع) است.
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید