خانه / نمایش جزییات خبر

زوج ساکن کیش در کنار مزار شهدای گمنام پیوند زناشویی خود را شروع کردند

زوج ساکن کیش در کنار مزار شهدای گمنام پیوند زناشویی خود را شروع کردند
همزمان با 13رجب سالروز ولادت با سعادت حضرت علی (ع) یک زوج ساکن کیش به وقت اذان صبح امروز دوشنبه پیوند زناشویی خود را درجوار مطهر پنج شهید گمنام مسجد امام حسن مجتبی (ع) این جزیره بستند.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، این زوج جوان به همراه خانواده های خود پس از جاری شدن خطبه عقد، نماز شکر به جا آوردند و با قرائت فاتحه و ذکر صلوات، ارواح شهدا را واسطه عهد خویش قرار دادند تا در تحقق ارزش های متعالی در زندگی خود بکوشند.
در این مراسم دوشیزه 'عباس زاده' با مهریه یک جلد قرآن کریم، یک شاخه نبات، یک آینه و یک زوج شمعدان و تعداد 114 سکه بهار آزادی به عقد 'مهدی شجری' دانشجوی مهندسی نرم افزار دانشگاه خیام مشهد درآمد.
عباس زاده دانش آموخته رشته مهندسی مخابرات دانشگاه خیام مشهد هدف خود از این اقدام را گرامی داشت یاد و خاطره شهدا عنوان کرد و افزود: این شهدای عزیز به خاطر آسایش و امنیت ما همه چیز خود را کنار گذاشتند و جان خود را فدا کردند.
وی افزود: قهرمانان واقعی ما شهدا هستند که با نثار جان خود عزت، افتخار، سربلندی، امنیت و آسایش را برای ما به ارمغان آوردند لذا ما نیز باید همیشه به یادشان باشیم و هیچ گاه دلاوری و از خود گذشتگی آنان را فراموش نکنیم.
همچنین مهدی شجری نیز گفت: خداوند را شاکرم که توفیق داد تا در چنین ماه بافضیلت به همراه همسرم در این مکان مقدس حضور یابم تا زندگی خودمان را از این مکان مقدس آغاز کنیم.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم در کنار مزار شهدا گمنام، تاکید کرد: مظلومیت شهدای ما بویژه شهدای گمنام برگرفته از پیشینه مکتب سرخ حسینی است.
شجری تاکید کرد: از همه جوانان عزیز می خواهم همیشه به یاد شهدا باشند و در زندگی خود هیچ گاه این عزیزان را فراموش نکنند زیرا ما همیشه مدیون ایثار شهدای عزیز و خانواده های آنان هستیم.
این داماد در پایان برای ازدواج جوانان توصیه کرد: جوانان و هم سن و سالان خودم برای ازدواج سخت گیری نکنند زیرا اگر صفا و صمیمیت بین زوج ها باشد با یک جشن ساده هم می توان ازدواج کرد و از خرج های آنچنانی هم دوری کرد.
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) پس از خواندن خطبه عقد این زوج، اظهار داشت: بسیاری از جوانان هستند که می خواهند مراسم عقد و ازدواج خود را در هتل های مجلل برگزار کنند که متاسفانه گاهی این مراسم با گناه آلوده می شود و از همان ابتدا، زندگی خود را با گناه آغشته می کنند، اما خداوند به این زوج جوان توفیق عنایت کرد تا زندگی خود را با ولایت پذیری در جوار پنج شهید گمنام آغاز کنند.
حجت الاسلام 'سیدین' افزود: امروز جوانان ما بدانند که راه سعادت و خوشبختی در پیروی از مکتب اهل بیت علیهم السلام است و این مکتب به ما آموخته که معنویت انسان را به کمال می رساند، جوانان ما باید از همان ابتدای زندگی خود این رفتار را در عمل نشان دهند.
 
۱۵ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید