خانه / نمایش جزییات خبر

امام جمعه کاشان: پیام شهدا به ما این است ما شاگردان عاشورا هستیم

امام جمعه کاشان: پیام شهدا به ما این است ما شاگردان عاشورا هستیم
پیام شهدا به ما این است ما شاگردان عاشورا هستیم، ما تربیت یافتگان مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) هستیم، ما تا آخرین قطره خونمان از اسلام و قرآن و ولایت دفاع کردیم.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، آیت الله نمازی امام جمعه محترم کاشان در برنامه شبی با شهدا که در استقبال از کاروان فرزندان روح الله(ره) در شهر کاشان برگزار شده بود فرمودند: این شهدا فرزندان اسلام وانقلاب هستند و حضور این ها در این مکان وشهرها اتفاقی و طبیعی نیست. یکی از اسرار الهی که باید تفسیر شود این است که این حوادث طبیعی و اتفاقی نیست ودر پشت خود پیام و اسراری دارد.
ایشان خطاب به مردم مشتاق و شهیدپرور شهر کاشان بیان داشتند:اگر دقت کرده باشید از زمان آتش بس هر از چند گاهی تعدادی از این شهدا از زیر خروارها خاک به میان جامعه می آیند و فضای اجتماعی و سیاسی جامعه را تحت تاثیر معنویت خویش قرار می دهند. این قدرت حیات و زایندگی شهید است. قرآن می گوید: شهدا را مرده حساب نکنید؛ مرده حیات ندارد؛ اثر ندارد؛ پیام ندارد؛ جاذبه ندارد؛ قدرت فراخوانی ندارد.این چه جاذبه ای است که امشب همه شما فرزندان اسلام را از محل کار و مغازه ها و خانه ها جدا کرده و به اینجا آورده آورده است ؟؛ انسانهای که به راحتی حاضر نیستند کسب و کار و تشکیلاتشان را رها کنند؛ این همه بانوان مومن و محجبه و این آقایان با کدام جاذبه به اینجا آمده اند؟ این قدرت شهید وشهادت است. قرآن می فرماید: لاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا ...این جاذبه باعث شده است که مغازه ها تعطیل شود، ادارات بسته شوند، همه چیز زمین می ماند برای لبیک گفتن به ندا و فراخوانی شهدا.
اینها به اینجا آمده اند و با ما سخن و حرف دارند.بعد از بیست و چند سال از آتش بس اینها آمده اند تا رسالت خود را انجام دهند.شرایط جهانی و منطقه ای را ملاحظه کنید. تمام کفر در برابر تمام اسلام صف آرایی کرده است. تمام هم و هدف استکبار، آمریکایی ها، صهیونیست ها، اتحادیه اروپا و در  راس آنها انگلیس، آلمان ، فرانسه و تمام هدفشان خاموش کردن نور اسلام است و وحشت کرده اند از نفوذ پیام کربلا و عاشورا به سراسر جهان. امروز اکثر کشورهای عربی و منطقه قیام کرند و خواسته های همه آنها تاسیس حکومت بر اساس اسلام است. در کشور های اروپایی نیز شیرازه قدرت از دست حاکمان و دولتمردان آنها خارج شده است. آنهایی که شعار آزادی و دموکراسی می داند و ما را محکوم می کردند، امروز به دست نیروهای مسلحشان و پلیس آنها جوان ها و دانشجویان خود را مورد ضرب و شتم قرارمی دهند. استرس و اضطراب همه دولتمردان غربی را فرا گرفته است و در مقام انتقام جویی از اسلام هستند.
ایشان در ضمن سخنرانی با اشاره به تحولات سوریه در روز های اخیر، به نقش کشور ها و دولتهای غربی در ناامنی کشور سوریه اشاره کردند و بیان داشتند که غربی ها و آمریکایی ها چون توان مقابله با مردم و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ندارند، ناگزیر به سراغ سوریه رفتند و می خواهند بشار اسد ریس جمهور سوریه را که هم پیمان با ایران است را سا قط کنند و مهره ای جایگزین آن کنند؛ مهره ای که در جهت اهداف صهیونیست ها حرکت کند.
 آیت الله نمازی  پس از آن یادآور شدند که شهدا به اینجا آمده اند و پیامشان این است که ما شاگردان عاشورا هستیم، ما تربیت یافتگان مکتب ابی عبدالله الحسین(ع) هستیم، ما تا آخرین قطره خونمان از اسلام و قرآن و ولایت دفاع کردیم.
ملت ایران! شما که بازماندگان دوران دفاع مقدس هستیند، به هوش باشید. مبادا سهو و خطا ونسیان کنید. بعضی حوادت و رویدادهای دنیایی، سیاسی و اقتصادی شما را به خود مشغول کند و رسالت و هدف اصلی را که دفاع از اسلام و قرآن و مکتب اهل  بیت و ولایت است فراموش کنید.
ایشان در پایان سخنرانی خود بیان کردند پیام شهدا به ما این است که یادآوری کنند که شرایط حاکم بر جهان و منطقه حساس است و دشمن به اسلام و انقلاب طمع دارد. به هوش باشید ملت ایران! هدف اصلی در لابلای مسائل فرعی گم نشود. حوادث شما را تحت تاثیر خود قرار ندهد که شما از هدف اصلی غافل شوید. هوشیاری، بصیرت و آگاهی شرط اصلی پیروزی و موفقیت است. بنابراین این عزیزان با یک فلسفه ای راه افتاده اند؛ خودشان که جان و پا نداشته اند، دیگران را فراخوانی کرده اند، گفتند بیاید استخوان های ما را بر دوش بکشید و ما را شهر به شهر ببرید تا ما پیام مجاهدان و رزمندگان فی سبیل الله را به ملت ایران یادآوری کنیم. به هوش باشند و راه عاشورا و پیام عاشورا را فراموش نکنند. امروز وظیفه همه ملت ایران است ؛هیچ گروهی مستثنی نیست؛ احزاب و گروه ها و جریانات سیاسی، حوزه های علمیه، دانشگاهیان، اصناف، همه و همه باید اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند و تنها بر محور ولایت که رمز اقتدار ملت ایران است باشند.
امام عزیز یک شجره طیبه ای را بنا نهاد که امروز آن  شجره طیبه، ثمراتش را در آمریکا و اروپا ملاحظه می کنیم.
امام جمعه شهر کاشان پس از آن خطاب به شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس بیان کردند:ما از زبان شما خواهران وبرادران به شما شهدا و شاگردان مکتب حسینی می گوییم که شما نگران نباشید مردم ایران هوشیار و آگاه و ثابت قدم و با صلابت در محور اسلام و قرآن و اهل بیت و ولایت مطلقه فقیه استوار ایستاده است. 
 
۱۳ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید