خانه / نمایش جزییات خبر

سید احمد موسوی /کاشانی‌ها نمایندگان شایسته‌‌ای برای استقبال از شهدا بودند

سید احمد موسوی /کاشانی‌ها نمایندگان شایسته‌‌ای برای استقبال از شهدا بودند
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان از مردم کاشان به‌عنوان نمایندگان شایسته استان اصفهان در استقبال از پیکر مطهر 96 شهید گمنام یاد کرد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سید احمد موسوی ظهر امروز در حاشیه مراسم بدرقه شهدای گمنام به قم در گفت‌وگویی در کاشان اظهار داشت: مسیر کاروان 96 شهید گمنام از فکه تا تهران به گونه‌ای طراحی شده بود که توفیق استقبال از شهدای گمنام در استان اصفهان، نصیب مردم شهیدپرور کاشان شد و کاشانی‌ها نیز به خوبی از این فرصت گرانبهایی که نصیب‌شان شده بود بهره بردند.
وی افزود: از اصفهان نیز درخواست‌هایی برای شرکت در این مراسم شد و تعدادی از شهروندان اصفهان خودشان را به کاشان رسانیدند تا از این فرصت بدست آمده بهره‌مند شوند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان تصریح کرد: مردم شهید‌پرور کاشان، شهدای گمنام را فرزندان خود می‌دانند و با ورود شهدا به شهرستان کاشان به مانند فرزندان خود از آنان استقبال کردند.
وی با تقدیر از حضور ده‌ها هزار نفری جوانان و مردم شهرستان کاشان در مراسم باشکوه استقبال، شبی با شهدا در میدان جهاد کاشان و بدرقه شهدای گمنام به طرف قم بیان داشت: مردم دارالمؤمنین کاشان به همراه خانواده‌های شهدا در مراسم استقبال صحنه‌های باشکوه و به یادماندنی را به ثبت رسانیدند و شب گذشته نیز تا صبح امروز با شهدا و در جوار آنان مراسم معنوی باشکوهی را برگزار کردند.
این مسئول ادامه داد: جوانان کاشانی شب گذشته و امروز در کنار شهدای گمنام با آنها خلوت کرده و با آنان عهد و پیمان بستند تا ادامه‌دهنده راه آنان باشند.
به گفته وی، تفاوت شهدای گمنام با شهدای غیرگمنام این است که شهدای گمنام فرزندان همه مردم ایران اسلامی هستند و مردم آنان را فرزندان خود می‌دانند و با آنان ارتباط خوبی برقرار می‌کنند.
موسوی افزود: شهدا با حضور خود در شهرها و پراکندن عطر حضورشان در وجود مردم باعث انقلاب درونی می‌شوند که این انقلاب درونی از ده‌ها نوع کار فرهنگی چندین ساله نیز تأثیرگذارتر است.
وی یادآور شد: حرف شهدا این است که اگر فعالیت‌های فرهنگی در جامعه تأثیرگذار نیست با آمدن استخوان‌های آنان به شهرها، می‌تواند انقلاب بزرگی را در دل‌ها ایجاد شده و این امر نیز خود نشان‌دهنده زنده بودن شهدا است.
موسوی متذکر شد: شهدای گمنام با حضورشان در مناطق مختلف، جامعه را تحت تأثیر مظلومیت خود قرار می‌دهند تا به مردم یادآوری شود که امنیت و استقلال کشور مدیون خون شهدایی است که در بهترین دوران جوانی و عمر جان خود را نثار کرده تا به اسلام و جمهوری اسلامی گزندی وارد نشود.
 

۱۲ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید