خانه / نمایش جزییات خبر

شهر خون و قیام ؛ میزبان 96شهید گلگون کفن

شهر خون و قیام ؛ میزبان 96شهید گلگون کفن
استاندار قم با صدور پیامی بر حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع پیکر 96 شهید گمنام دوران دفاع مقدس تاکید کرد
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،در پیام استاندار قم آمده است:این روزها و در ایام و لحظات سراسر نور و معنویت پر فضیلت‌ترین ماه‌های خدا، عطر روحبخش شهادت و ایثار در فضای کشور پیچیده و کاروان 96 یار بی‌نشان روح‌الله، پس از بدرقه گرم مردم شهیدپرور استان‌های مختلف، وارد موطن انقلاب اسلامی شده و آسمان نورانی دیار بصیرت و بیداری را به شمیم جان‌نواز 96 شقایق سرخ معطر کرده است.
در ادامه این پیام اضافه شده است: شهادت شکوفایی عرفان بر شاخساران بلند جان آدمی و چشمه هماره جاری شیدایی است و شهیدان تفسیر رویش لاله‌ها و ستارگان آسمان ضلالت و تاریکی هستند و امروز بعد از سال‌ها هنوز که هنوز است پلاک و قطعه‌ای از اعضای وجود آن‌ها دلبری‌ها می‌کند و چون دم مسیحایی جان‌های مرده را حیات می‌بخشد و مردگان دیار جنون را بیدار و غفلت زدگان را از خواب غفلت بیدار می‌کند. به‌راستی شهادت هنر مردان خداست.
در این پیام افزوده شده است: ضمن تسلیت سالگرد عروج ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران  و گرامیداشت سالروز قیام تاریخی 15 خرداد، به اطلاع عموم مردم غیور و شهید پرور استان قم می‌رساند مراسم تشییع پیکر پاک 96 شهید گمنام و گلگون کفن هشت سال دفاع مقدس روز جمعه 12 خرداد ماه رأس ساعت 17 و از پل فرهنگیان واقع در انتهای باجک به طرف خیابان 19 دی و میدان آستانه آغاز می‌شود. همچنین مراسم شب وداع با پیکرهای مطهر این شهدای گرانقدر، جمعه شب با حضور خیل عظیم اقشار مختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و همرزمان شهدا در میدان بزرگ امام خمینی(ره) همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.
در این پیام اضافه شده است: بی‌تردید مردم انقلابی و همیشه در صحنه قم با حضور پر شور در این مراسم معنوی، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی بار دیگر عشق و ارادت و پیوند ناگسستنی خود با آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت. یاد و خاطره این پرستوهای مهاجر و تمام شهدا و ایثارگران نظام مقدس جمهوری اسلامی را گرامی داشته و توفیق همه رهروان راه شهیدان والا مقام در مسیر گسترش و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

 
۱۲ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید