خانه / نمایش جزییات خبر

قرار نبود پیکر شهدا در مراسم ارتحال امام تشییع شوند

قرار نبود پیکر شهدا در مراسم ارتحال امام تشییع شوند
جانشین فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین با بیان اینکه پیکر مطهر شهدای تازه تفحص شده قرار است فقط در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) حضور یابند، گفت: در حالی که امام(ره) و امت آغوش خود را برای شهدا باز کرده‌اند، خادمان حرم امام(ره) نباید آغوش خود را ببندند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،سردار ناصر سعیدی جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین در گفت‌وگو با سایت "خمول" در واکنش به اظهارات اخیر انصاری، مسئول ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) مبنی بر تشییع پیکر شهدا در مراسم ارتحال امام اظهار داشت: در حالی که امام(ره) و امت آغوش خود را برای شهدا باز کرده‌اند، خادمان حرم امام(ره) نباید آغوش خود را ببندند.
* قرار نبوده مراسم تشییع در حرم مطهر انجام بگیرد
 وی ادامه داد: اظهارات جناب آقای انصاری موجب تعجب و تأسف شد چرا که شهدا به عنوان فرزندان معنوی امام در طول مقام حضرت امام هستند و نه در عرض ایشان که بخواهند مراسم بزرگداشت معظم له را تحت‏الشعاع قرار دهند.
  سردار سعیدی خاطرنشان کرد: به اطلاع عموم مردم شریف و علاقه‏مندان به حضرت امام (ره) و شهیدان می‌رسانیم، آقای انصاری بین حضور در مراسم امام و تشییع را خَلط مبحث کرده‏اند، چرا که کاروان شهدا عملاً از خرمشهر تا حرم امام خمینی (ره)، تشییع می‏شوند و لذا کمیته جستجوی مفقودین برنامه‏ای برای تشییع شهدا در روز 14 خرداد ندارد بلکه آنچه در مراسم سالگرد امام راحل مورد نظر است، این است که شهدا همراه با مردم در حرم امام (ره) و در مراسم حضور ‏یابند.
جانشین فرمانده کمیته جستجوی مفقودین بیان داشت: شهدا به عنوان شمع محفل بشریت طبعاً زینت بخش مراسم بزرگداشت امام (ره) نیز خواهند بود، بنابراین تصور نمی‌شود در حالی که عموم مردم علاقه‌مند و دوستدار و دلباخته امام(ره) راحل از سراسر کشور و حتی دیگر نقاط دنیا در مراسم بزرگداشت پیرو مرادشان شرکت می‌کنند، ممانعت از ورود شهدا به داخل حرم امام (ره) و عدم شرکت ظاهری آنها به عنوان فرزندان معنوی امام(ره) در مراسم بزرگداشت، کار چندان جالبی باشد.
* عدم حضور شهدا در حرم مطهر، اصلاً رأی نیاورد
سردار سعیدی ضمن رد اظهارات انصاری در مورد رأی‏گیری در ستاد بزرگداشت ارتحال امام در خصوص حضور پیکر شهدا اظهار داشت: آنچه آقای انصاری در پایان جلسه و به طور شتاب‌زده انجام داد، گرفتن تأیید تعدادی از اطرافیان و دوستان و همکاران خود با چاشنی صلوات بود، در حالی که اکثریت اعضای جلسه با نظر وی همراهی نداشتند و در حقیقت عدم حضور شهدا در حرم مطهر، اصلاً رأی نیاورد و مورد موافقت قرار نگرفت. به ویژه آنکه قرارگاه شهید فهمیده و دیگر مراکز امنیتی نیز موافق حضور شهدا در مراسم ارتحال امام(ره) هستند.
وی اضافه کرد: متأسفانه با وجود چندین مرحله دعوت، کسی از جانب تولیت حرم مطهر در جلسات مقدماتی نحوه حضور شهدا در مرقد مطهر حضرت امام (ره) شرکت نکرده است.


 

۹ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید