خانه / نمایش جزییات خبر

فضای پلدختر به شمیم حضور شهدا معطر شد/ مردم بیعتی دوباره بستند

فضای پلدختر به شمیم حضور شهدا معطر شد/ مردم بیعتی دوباره بستند
عبور کاروان "فرزندان روح الله" از خیابانهای شهر حماسه ساز پلدختر که با حضور و استقبال باشکوه مردم مواجه شد بار دیگر این شهر را به شمیم حضور شهدا معطر کرد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از مهر، شامگاه جمعه ‌پس از سالها فراق و دوری پیکر مطهر 96 کبوتر خونین بال و سرداران قبیله خورشید مهمان شهر خون و حماسه پلدختر سرافراز بودند، دلاورمردانی که با دل سپردن به منادی عشق با رمز مقدس یا علی، یا زهرا (س) و یا حسین (ع) از کمین‌گاه‌های خطر گذشتند.
شب گذشته فضای شهر پلدختر با آمدن 96 گلگون کفن حماسه ‌آفرین میدانهای نبرد معطر به عطر کربلای معلی گشت.
 
 

حضور این حماسه‌آفرینان پس از سال‌ها دوری فرصتی برای ملت بابصیرت و هوشیار ایران اسلامی است تا بار دیگر با یاد‌آوری حماسه و ایثار و جانفشانی مردان بی‌ادعا در میدان‌های رزم با آرمان سرخ و عاشورایی این شهیدان در ادامه راه سرخشان تجدید بیعت و میثاق کنند.
پیکر پاک این شهدای گرانقدر که در قالب کاروان فرزندان روح الله در آغوش روح الله که صبح سوم خرداد از خرمشهر حرکت کرده بود ، با استقبال پرشور مردم شهید پرور و انقلابی و خانواده های معظم شاهد و ایثارگران وارد پلدختر شد.
مردم ولایتمدار پلدختر در مسیرهای حرکت پیکر مطهر این شهدا با نوحه سرایی و سینه زنی استقبال کردند. مردم شهید پرور پلدختر اعم از زن و مرد، کوچک و بزرگ با نثارگل به مشایعت این سبک بالان آمدند تا به آنان خوش آمد بگویند.

مردم پلدختر وقتی خبرآمدن پیکرهای شهدا را شنیدند لحظه شماری می کردند تا جمعه شب فرا رسد. آنان ساعتها در میدان بسیج و میدان امام حسین (ع) این شهر منتظربودند و بالاخره این انتظار به سر رسید و پیکرهای 96 شهید گلگون کفن دفاع مقدس ساعت 21 شب گذشته وارد پلدختر شدند.
مردم شهید پرور پلدختر پیکرهای مطهر این شهدا را به سمت سپاه پلدختر تشییع کردند که در ادامه این مراسم ویژه برنامه ای شامل اقامه نماز مغرب و عشا و شبی با شهدا و خواندن دعا برگزار شد.
فرماندار پلدختر در حاشیه مراسم تشییع پیکر این شهدای سرافراز با اشاره به استقبال پرشور مردم پلدختر از کاروان عشق اظهار داشت: امشب شهر پلدختر حال و هوای دیگری داشت.
فریدون رشیدی با بیان اینکه این کاروان با عنوان "فرزندان روح الله در آغوش روح‌الله" شامگاه جمعه پنجم خرداد ماه وارد پلدختر شد، عنوان کرد: چقدر خیابانهای شهر خوشبختند که میزبان قدم های مبارک این شهدای گرانقدر بودند.

وی با بیان اینکه عطر شهدا فضای شهر را معطر کرده است، افزود: مردم شهید پرور و ولایتمدار این شهرستان با استقبال با شکوه خود از این کاروان بار دیگر با آرمان‌های بلند شهدا تجدید عهد و پیمان کرده و وفاداری خود را به نظام و انقلاب به اثبات رساندند.
فرماندار پلدختر با اشاره به اینکه پیکر مطهر این شهدا در مرحله چهارم تفحص در خاک عراق از مناطق عملیاتی مجنون و فاو کشف شده است، افزود: حرکت این کاروان همزمان با سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر آغاز شده و این کاروان شامگاه پنجم خردادماه میهمان مردم شهرستان پلدختر بود.
رشیدی برگزاری مراسم شبی با شهدا و خواندن قرآن و دعای توسل و مداحی را از برنامه‌های جنبی عبور این کاروان در جمعه شب در پلدختر برشمرد و یادآور شد: این کاروان بعد از پلدختر از معمولان، خرم آباد، دورود و بروجرد، استان مرکزی و قم به سمت تهران حرکت خواهند کرد.

فرماندار پلدختر گفت: کاروان فرزندان روح‌الله در 14 خردادماه همزمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل در آغوش روح الله آرام خواهند گرفت.
امام جمعه پلدختر نیز در این مراسم افتخارات امروز ملت ایران را مرهون ایثارگری‌های شهدا دانست و گفت: استقامت و پایداری امروز را از شهدا آموخته‌ایم.
حجت الاسلام علی محمد لروند با بیان اینکه شهدا جان خود را فدای ایران و اسلام کردند و با هدف مقدسی که داشتند از آبرو و حیثیت نظام دفاع کردند، افزود: به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان سرافراز و همچنین با رهبری‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی همچنان با عزت و عظمت به حیات خود ادامه می‌دهد.

 
وی وفاداری به ولایت را رمز ماندگاری شهدا دانست و گفت: همه باید تلاش کنیم که در راه شهدا گام برداریم و کاری کنیم که رضایت شهدا و در نهایت رضایت پروردگار را جلب کنیم که بالاترین پیروزی و افتخار است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان لرستان نیز در این رابطه گفت: پیکر مطهر این شهدا مربوط به عملیات والفجر هشت و خیبر است که 25 شهید در جزیره مجنون و 71 شهید دیگر در منطقه فاو تفحص شده است.
سرهنگ ناصر فرید افزود: پیکر پاک این شهدای گرانقدر پس از تشییع در شهر شهیدپرور پلدختر به سمت معمولان حرکت می کند.
وی گفت: کاروان شهدای دفاع مقدس با عنوان "فرزندان روح الله، در آغوش روح الله" در 5 استان و 19 نقطه میعادگاهی کشور توقف دارند به طوریکه پنجم خردادماه در پلدختر و معمولان؛ ششم خردادماه در خرم آباد و دورود و در نهایت هفتم خرداد در بروجرد مراسم استقبال از شهدا برگزار خواهد شد.
۹ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید