خانه / نمایش جزییات خبر

سنت حسنه تعویض سنگ مزار شهدای گمنام-خبر تکمیلی

سنت حسنه تعویض سنگ مزار شهدای گمنام-خبر تکمیلی
مسئول بسیج خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری سنگ مزار 6 شهید گمنام در بهشت زهرا را تعویض می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس فاطمه سلیمانی اظهار داشت: مدت 3 سال است که به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، بسیجیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ری با تأسی گرفتن از حضرت زهرا (س) که بر مزار حمزه سیدالشهدا (ع) حاضر می‌شدند و مزار ایشان را عطرافشانی می‌کردند، سنگ مزار شهدای گمنام را که آسیب دیده‌اند، تعویض می‌کنند.
وی با اشاره به این که این کارها با هدف ایجاد وحدت و یکپارچگی در بین دانشجویان صورت می‌گیرد، ادامه داد: دانشجویان این دانشگاه، پس از بازگشت از اردوی راهیان نور به صورت نذر مبلغی را جمع‌آوری می‌کنند و با خریداری سنگ مزار، ظاهر زیبایی را به مزار شهدای گمنام می‌بخشند.
مسئول بسیج خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری با بیان اینکه دانشجویان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری این کار را پایه‌گذاری کردند، افزود: این کار در سال 1387 با تعویض سنگ مزار 2 شهید گمنام، در سال 1388 با تعویض سنگ مزار 3 شهید گمنام و امسال با تعویض سنگ مزار 6 شهید گمنام در قطعه 26 بهشت زهرا (س) صورت خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در سال‌های گذشته سنگ مزار شهدای گمنام که تعویض می‌شد، یکی از سنگ‌ها را که سال‌ها بر مزار این شهدا نهاده شده بود را در دفتر بسیج نگهداری می‌‌کردند و این سنگ در نمایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌‌گرفت.
سلیمانی با بیان این که با موافقت دانشگاه، امسال در نظر داریم تندیسی از سنگ مزارها در دانشگاه ایجاد کنیم، اضافه کرد: تعویض سنگ مزار شهدای گمنام امروز در قطعه 26 بهشت زهرا (س) صورت خواهد گرفت و مراسم بزرگداشت مقام شهدای گمنام روز پنج‌شنبه در مزار شهدای گمنام برگزار می‌شود.
مسئول بسیج خواهران دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری در خصوص درخواست تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه، خاطرنشان کرد: مدت‌هاست پیگیر تدفین شهدای گمنام در این دانشگاه هستیم ولی قبل از آنکه درخواست تدفین شهدای گمنام را به مسئولان ارائه دهیم، در ابتدا باید بستر مناسبی برای تدفین این عزیزان در دانشگاه فراهم کنیم سپس با موافقت دانشگاه، شهدا را در دانشگاه تدفین کنیم تا خدای نکرده جریان تدفین شهدای گمنام در دانشگاه شریف تکرار نشود.
انتهای پیام/

۵ خرداد ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید