خانه / نمایش جزییات خبر

حضور فرزندان روح الله در شهر شهید پرور بروجرد

حضور فرزندان روح الله در شهر شهید پرور بروجرد
خیابان‌های شهرستان بروجرد از هم اکنون برای ورود این پرستوهای عاشق گلباران شده و مردم خود را برای استقبال و تجدید میثاق با آنها آماده می‌کنند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام امروز بروجرد میزبان پرستوهای مهاجری می‌شود که باشنیدن خبر آمدنشان حال و هوایش مصفا شده و همه جا بوی خوش کربلا را به خود گرفته است. مردم شهرستان بروجرد برای در آغوش گرفتن این کبوتران خونین بال لحظه‌شماری می‌کنند.
امروز دختران و مادران جاویدالاثران می‌آیند تا بوی گل خود را از میان این گل‌ها بجویند. دختران شهیدانی که وقت رفتن پدر کودکی بیش نبودند اما امروز با قامتی استوار از پدرانشان استقبال می‌کنند تا مفهوم جمله‌ای را که در کتاب کلاس اول خواندند یعنی " بابا آمد" را بهتر درک کنند. می‌آیند تا سفره دل بر آنها بگشایند.
مادران و پدران راست قامتی که آن زمان پسران خود را از زیر قرآن رد کردند امروز هم با قامتی استوارتر به استقبال فرزندانشان می‌‌روند.
امروز همه، محله‌های خود را برای پذیرایی از شهیدان غبارروبی می‌کنند.
عصر امروز پیکرهای 96 شهید گلگون کفن با استقبال گسترده مردم وارد بروجرد می‌شوند.
خیابان‌های شهرستان بروجرد از هم اکنون برای ورود این پرستوهای عاشق گلباران شده و مردم خود را برای استقبال و تجدید میثاق با آنها آماده می‌کنند.
کاروان شهیدان فرزندان روح‌الله که حرکت خود از خرمشهر و همزمان با سوم خردادماه آغاز کرده است، امروز ساعت 18 وارد شهرستان بروجرد می‌شود.
شهیدان با شهادت خود پرچم جمهوری اسلامی ایران را در به اهتزاز درآوردند و با اهدای خون خود آبروی خاص به این مملکت دادند.
زبان از بیان رشادتها و دلاورمردی‌های این فرزندان روح الله قاصر است. همین‌ها بودند که حسرت اشغال یک وجب از خاک این میهن را بر دل استکبار جهانی گذاشتند.
حجت‌الاسلام ترابی امام جمعه بروجرد در این رابطه گفت: برای تقویت روحیه ایستادگی و مقاومت نیاز به شهدا داریم و این 96 شهید دوران دفاع مقدس اسوه صبر و مقاومت در برابر دشمنان هستند.
وی افزود: این کاروان روز 14 خردادماه در مرقد منور امام راحل درمیان خیل مشتاقان امام خمینی(ره)، سالروز رحلت امامشان را گرامی‌ خواهند داشت.
حجت‌الاسلام ترابی اظهار کرد: مدیران و مسئولان باید بستر را فراهم کنند تا بیشترین بهره‌ها را از این فرصت ببریم. دشمنان این استقبال را رصد خواهند کرد که بعد از 24 سال از جنگ تحمیلی مردم چه استقبالی از اسطوره‌های خود دارند؟
سجاد معین، معاون استاندار لرستان نیز در این رابطه گفت: مسیر حرکت و برگزاری مراسم استقبال و تشییع پیکرهای این شهدا در بروجرد، پادگان مهندسی، گلزار شهدا ، خیابان آیت‌الله کاشانی ، میدان شهدا، میدان قیام و محل سپاه ناحیه این شهرستان است.
وی اظهار کرد: درهمین ارتباط، امشب، مراسم شبی با شهدا با حضور گسترده مردم و مسئولین در محل سپاه ناحیه بروجرد برگزار می‌شود.
فرماندار ویژه بروجرد گفت: کاروان شهدا صبح روز دوشنبه هشتم خردادماه سال جاری با بدرقه مردم و مسئولان شهرستان بروجرد به سمت استان مرکزی عزیمت خواهند کرد.
پیکرهای پاک 96 شهید گلگون‌کفن دوران دفاع‌مقدس پس از عبور از چند استان و شهر کشور در روز چهارم خردادماه در مرقد امام (ره) در میان عاشقان و مشتاقان امام راحل قرار می‌گیرند. شهرستان بروجرد یازدهمین نقطه توقف این شهیدان است. 
 

 

۷ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید