خانه / نمایش جزییات خبر

کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام بهاباد به زمین زده شد

کلنگ احداث یادمان شهدای گمنام بهاباد به زمین زده شد
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، عملیات احداث یادمان دو شهید گمنام بهاباد آغاز شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر مراسم کلنگ زنی احداث یادمان دو شهید گمنام بهاباد با حضور امام جمعه، فرماندار، خانواده معظم شهدا، مسئولین شهرستان و اقشار مختلف مردم در گلزار مطهر این دو شهید گلگون کفن برگزار شد.
در ابتدای این مراسم فرماندار بهاباد اظهار داشت: ساخت یادمانهای شهدا سبب می شود حرکت کم نظیر ملت ایران در طول تاریخ برای همیشه در یادها باقی بماند و همچون چراغی فرا روی نسل های آینده پرتو افشانی کند تا همگان راه را از بیراهه تشخیص دهند بنابراین عظمت و اهمیت یادمان ها و حرم های مطهر شهدا ناشی از عظمت و بزرگی مبارزه با ستم و شکوه مقاومت و از خودگذشتگی آنهاست.
"محمدرضا هدائی" در مورد طراحی یادمان اذعان کرد: خصوصیات و مفاهیم مهمی از قبیل گویا و روان بودن، مذهبی و روحانی بودن، قداست، یادمانی بودن، ایجاد فضای پر تحرک، گمنامی و شهادت در طراحی یادمان شهدای گمنام باید مد نظر باشد که در حد امکان این مسائل در نظر گرفته شده است. وی همچنین از مسئولین ادارات، خیرین و سایر مردم خواست تا در امر ساخت این بنای ارزشمند همکاری نمایند.
در ادامه مراسم امام جمعه بهاباد طی سخنانی گفت: اصولاً محل دفن هر شهیدی شاهدی زنده و گویاست و می تواند پیام مظلومیت شهدا و نیز ضرورت و اهمیت مبارزه در راه آرمان های متعالی اسلامی را بدون واسطه به مخاطب و نسل های بعد انتقال دهد. سپس کلنگ احداث این یادمان توسط یکی از خانواده معظم شهدا، فرماندار و امام جمعه به زمین زده شد. طراحی این یادمان توسط معاونت مهندسی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس یزد صورت گرفته است.
این دو شهید گمنام در تاریخ 10/9/90در میدان نماز بهاباد پس از تشییع باشکوه و کم نظیر مردم ولایت مدار بهاباد به خاک سپرده شدند
۷ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید