خانه / نمایش جزییات خبر

عنصری پیروزی و سربلندی ملت ایران در دفاع مقدس اخلاص است

عنصری پیروزی و سربلندی ملت ایران در دفاع مقدس اخلاص است
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: عنصری که موجب پیروزی و سربلندی ملت ایران در دفاع مقدس شد، اخلاص بود.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، سردار سرتیپ پاسدار سیدمحمد باقرزاده که در مراسم تشییع شهدای دفاع مقدس در اهواز سخن می‌گفت، فتح خرمشهر را حادثه‌ای شیرین، دلپذیر و سراسر حماسه و فداکاری دانست و اظهار کرد: با عملیات بیت‌المقدس پس از 21 روز قفل دروازه خرمشهر با رمز یا علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) شکسته شد و فرزندان اسلام از سراسر میهن اسلامی دژ تسخیرناپذیر دشمن را فتح کردند.
وی در ادامه به توضیح عملیات بیت‌المقدس پرداخت و گفت: این عملیات که منجر به آزادسازی منطقه‌ای وسیع و سرانجام فتح خرمشهر شد در منطقه‌ای بالغ بر 5400 کیلومترمربع صورت گرفت که حدود 6000 نفر در آن به شهادت رسیدند.
سردار باقرزاده عنصری که موجب پیروزی و سربلندی ملت ایران در دفاع مقدس شد را اخلاص دانست و افزود: استشهاد می‌کنم به کلام نورانی امیرالمؤمنین علی(ع) که می‌فرماید: «همانا در زمان پیغمبر بر اساس کثرت نیرو و تجهیزات نمی‌جنگیدیم، بلکه بر اساس نصرت الهی بود که مبارزه می‌کردیم»، رمز جلب نصرت الهی نیز در کلام خود حضرت مستتر است، آنجا که می‌فرماید: «زمانی که خدا اخلاص ما را دید نصرت خود را شامل حال ما کرد.» لذا رمز جلب نصرت الهی اخلاص و اخلاص عنصر پیروزی بخش ملت ایران در دفاع مقدس بود.
وی پیکرهای پاک شهدا را تندیس‌هایی از اخلاص برشمرد و با اشاره به شهدای تازه‌ تفحص شده گفت: با توجه به محدوده یگان‌هایی که این شهدا در آنها مبارزه می‌کردند اغلب از استان‌های آذربایجان، همدان، بخشی از تهران و برخی نقاط دیگر کشور هستند. پیکرهای پاک این شهیدان طی یک تلاش 33 روزه در مناطق عملیاتی «فاو» و «مجنون» تفحص شده است.
رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به کارشکنی نیروهای امنیتی آمریکایی اشاره کرد و گفت: متأسفانه با وجود اینکه کار را تازه شروع کرده بودیم به دلیل کارشکنی نیروهای امنیتی آمریکایی که در حوزه نفتی مجنون عراق فعال هستند در این منطقه کار متوقف شده و در حال رایزنی با مسئولان عراقی برای حل مشکل هستیم.
وی به بیان یک حادثه عجیب در کاوش شهدای تازه تفحص شده پرداخت و ادامه داد: در مسیر جاده "ام‌القصر" یکی از محورهای عملیاتی والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو در محل نبرد رزمندگان اسلام در حال کاوش بودیم و پیکرهایی تفحص شده بود که خبر رسید 30 کیلومتر جلوتر یعنی پشت مواضع عراق جایی که اساساً نیروهای ایرانی دسترسی پیدا نکردند پیکر یک شهید پیدا شده است. در مقابل یک پاسگاه مرزی در مسیر «جاده ام‌القصر» نیروهای عراقی تصمیم به آماده‌سازی محلی جهت برگزاری مراسم صبحگاه می‌گیرند که در آنجا با استخوان‌های مطهر یکی از شهدا روبرو شده و با توجه به اینکه نیروهای تفحص 30 کیلومتر پایین‌تر مشغول کاوش بودند و در پی حضور نیروها در آنجا، با پیکر 40 شهید مواجه می‌شوند.
سردار باقرزاده گفت: استنباط من از این همزمانی تصمیم عراقی‌ها جهت آماده‌سازی محل صبحگاه و حضور نیروهای تفحص در آنجا پس از گذشت این سال‌ها این است که این شهدا قطعاً می‌خواستند که در سالروز پیروزی خرمشهر در بین مردم باشند، این حوادث به ظاهر ساده راز و رمزهایی دارد که باید کمی در آنها تعمق کنیم.
وی با بیان اینکه در میان وسایل شهدا، بقایای یک دفترچه کنکور پیدا شده است، افزود: این مسئله نشان می‌دهد که این شهیدان انسان‌هایی مستعد جهت ورود به دانشگاه و تحصیل و ترقی بوده‌اند، ولی در نقطه انتخاب و در سر دوراهی دین و دنیا و آنجایی که احساس تکلیف کردند عازم جبهه‌ها شدند. این دفترچه نشانه این است که آنها خواهان ترقی و طی مدارج علمی بودند و نسبت به سرنوشت علمی کشور بی‌تفاوت نبوده‌اند، ولی در آن مقطع تکلیف حضور در جبهه‌ها را مقدم و ورود در دانشگاه‌ عاشورا و حسین‌گونه به شهادت رسیدن را بر خود واجب می‌دانستند.
۷ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید