خانه / نمایش جزییات خبر

پیکرهای پاک 96 شهید دفاع مقدس در پلدختر تشییع شدند

پیکرهای پاک 96 شهید دفاع مقدس در پلدختر تشییع شدند
پیکرهای پاک 96 شهید دفاع مقدس پس از دیگر شهرهای استان خوزستان، با حضور اقشار مختلف مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرستان پلدختر تشییع شدند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، پیکرهای این شهدای گرانقدر دفاع مقدس  در حالی که بر بالای صحن شش دستگاه کامیون مزین به پرچم جمهوری اسلامی، آرمیده بودند در میان استقبال و مشایعت گرم مردم شهید پرور و ولایتمدار و مسئولان پلدختر تشییع شدند.
علی رغم نامطلوب بودن وضعیت هوا و وجود پدیده گرد و غبار شدید که بر شهر پلدختر سایه افکنده بود، جمعیت زیادی از مردم اعم از زنان و مردان، جوانان و کودکان و حتی افراد مسن به استقبال کاروان شهدا آمده‌اند.
مراسم  تشییع این شهیدان والامقام صبح امروز از میدان امام حسین (ع)  تا میدان بسیج و از آنجا به ناحیه مقاومت بسیج پلدختر تشییع شدند.
خبرنگار فارس گزارش می‌دهد، در کنار مادر یکی از شهدای جنگ تحمیلی میدان بسیج پلدختر ایستاده‌ام، برنکوهداشت یاد و خاطره شهدا تاکید کرد که شوق انتظار مجال صحبت کردن را به او نمی‌دهد، او تنها جمله‌ای که توانست بر زبان جاری سازد، این بود که گفت: فرزندانم، خوش آمدید.
یکی از شهروندان پلدختری به خبرنگار فارس گفت: شهدا نشانه ایستادگی ملت ایران بر روی ارزش‌های انقلابی هستند که باید یاد و خاطره شهدا گرامی داشته شود.
زهرا مهدوی اظهار داشت: سیره زندگی و رفتارهای ایثارگونه شهدا باید سرمشق و الگویی برای جوانان امروز ما باشد.
در ادامه امام جمعه پلدختر به خبرنگار فارس در پلدختر گفت: پیروزی انقلاب و تثبیت اقتدار نظام مرهون فداکاری شهدا است و همه ما موظف به پاسداشت ارزش‌ها و آرمان‌های شهیدان هستیم و باید تداوم بخش مسیر حرکت آنان باشیم، زیرا شهادت سرمایه اصلی و بزرگ انقلاب اسلامی است که باید آن را پاس داشت و معارف و ارزش‌های آن را به نسل‌های بعد نیز منتقل کرد.
حجت الاسلام علی محمد لروند افزود: شهید زنده و ناظر است و امروز رسالت خانواده‌های شهدا این است که اهداف و اندیشه شهدا را در جامعه توسعه دهید و ما باید دلاوری و مردانگی را از این شهدا بیاموزیم و در راه اعتلای کشور عزیزمان ایران بیش از پیش بکوشیم.
در ادامه فرماندار پلدختر با بیان این که دولت خدمتگزار آرمان‌های امام و شهدا را احیا کرد گفت: شهدا مظهر عزت و افتخار در جامعه هستند خون پاک شهدا، نظام جمهوری اسلامی را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه کرده است.
فریدون رشیدی افزود: اقتدار امروز مدیون شهدای دفاع مقدس است و عزت جامعه در گرو ادامه راه انقلاب و پاسداشت خون شهداست.
وی با بیان این که ارزش‌گذاری به شهدا سلامت معنوی جامعه را فراهم می‌کند، گفت: ما اکنون باید میراث‌دار رشادت دلاورمردان انقلاب باشیم و از این میراث عظیم به خوبی پاسداری کنیم.
در ادامه رئیس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: 96 شهید گلگون کفن در مرحله چهارم تفحص در خاک عراق از مناطق عملیاتی مجنون و فاو کشف و از طریق منطقه مرزی شلمچه به آغوش میهن اسلامی باز گشتند.
ناصر فرید افزود: کاروان فرزندان روح‌الله در آغوش روح‌الله صبح امروز (شنبه)  ازپلدختر به سمت معمولان حرکت  می‌کند  بعد از معمولان، خرم آباد، دورود، بروجرد، شازند، اراک، خمین، محلات، دلیجان، کاشان، قم و تهران،عبور خواهند کرد.
وی گفت: پیکرهای این شهدا در روز 14 خرداد سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل، در آغوش روح‌الله آرام می‌گیرند.
۶ خرداد ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید