خانه / نمایش جزییات خبر

سنت حسنه تعویض سنگ مزار شهدای گمنام توسط دانشجویان دانشگاه شهر ری

سنت حسنه تعویض سنگ مزار شهدای گمنام توسط دانشجویان دانشگاه شهر ری
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری استان تهران، چند سالی ست که اقدام به «تعویض سنگ مزار شهدای مظلوم گمنام» در بهشت زهرای تهران می نمایند...
دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری استان تهران، چند سالی ست که اقدام به «تعویض سنگ مزار شهدای مظلوم گمنام» در بهشت زهرای تهران می نمایند.
پس از ساماندهی قطعه 44 شهدای گمنام، دانشجویان بصورت خودجوش هر ساله در ایام سوم خرداد -سالروز مقاومت و پیروزی- گردهم می آیند، سنگ مزار مطهر شهدای گمنامی که در قطعات دیگر و در میان شهدای بانام در حال فرسایش و تخریب است، همراه با برگزاری مراسم زیارت، خاطره گویی، سخنرانی و دعوت از خانواده معظم شهدای مفقودالاثر، تعویض می کنند تا از این رهگذر دلهاشان نیز تطهیر یابد.
این برنامه نه تنها برای آنان یک نماد متعالی و سنت حسنه بلکه بیعت دوباره ای در شروع سال جدید برای تجدید قوای ایمانی و درونی آنهاست.
امسال نیز دانشجویان در ابتکاری نو، سنگهای برداشته شده از مزار نامدارانِ در آسمان و گمنامانِ در زمین در سالهای گذشته را،در دانشگاهشان رونمایی می کنند و در روز پنج شنبه، ششم خردادماه از ساعت 16 الی 19 در قطعه 26 بهشت زهرا سلام الله علیها در کنار حرم مطهر شهید گمنامی دیگر، گردهم می آیند.
راستی کسی چه می داند، شاید مادر شهید گمنام در انتظار اوست و یا از حسرت دیدارش دیدار حق را لبیک گفته است...
۳ خرداد ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید