خانه / نمایش جزییات خبر

سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد

سالگرد تدفین شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار شد
مراسم سالگرد تشییع و تدفین شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با حضور پرشور مردم شهید پرور بجنوردبرگزار شد.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از شبستان،  این مراسم با حضور پرشور قشرهای مختلفی از مردم؛ پشتیبانان آرمان های شهدا، به ویژه جوانان دانشجو، 19 اردیبهشت در مسجد امام علی (ع) دانشکده پزشکی، مامایی و پرستاری بجنورد و در جوار مزار آن شهید والامقام برگزار شد.
دکتر محمدرضا مجدی، قائم مقام وزیر و رییس دانشگاه در این مراسم ضمن خیرمقدم به حاضران با تأکید بر جایگاه مهم شهدا و اهداف متعالی و انسان‌سازشان، برپایی این مراسم را ادای دین به ایثارگری های شهدا عنوان کرد.
وی با آرزوی توفیق برای همه حرکت های سازنده و اثرگذار انقلاب اسلامی، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با مسئولیتی که بر عهده داریم، گام های مثبت و موثری در راستای آبادانی و سربلندی انقلاب اسلامی ایران برداریم.
سردار رحیم صارمی، همرزم فرماندهان شهیدی همچون شهید باکری و از سرداران جبهه تفحص نیز در این مراسم گفت: شهدا امنیت و آزادی به ما بخشیدند و سرهای خود را دادند تا امروز ما سرهایمان را در دنیا بالا بگیریم. وی همچنین افزود: این شهیدان بودند که نهال انقلاب را به درختی تناور بدل کردند و امروز سرزنده و پویا می درخشد.
وی در ادامه با بیان خاطراتی از روزهای 8 سال دفاع مقدس و نیز دوران تفحص پیکرهای پاک شهدا و برشمردن ویژگی های بارز شهدا و خانواده های معززشان، بار دیگر بر اهمیت صفات انسانی آن عالی مقام تأکید کرد و توجه عملی به ارزش ها را ضروری دانست و نیاز امروز خواند.
گفتنی است، این شهید گمنام که پیکر پاکش 17 اردیبهشت سال 90 در بجنورد تشییع و به خاک سپرده شده است، دی ماه 1365 در عملیات کربلای 4 و در شلمچه به شهادت رسید.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید