خانه / نمایش جزییات خبر

گرامیداشت شهدای گمنام موجب تقویت روحیه جهادی در جامعه می‌شود

گرامیداشت شهدای گمنام موجب تقویت روحیه جهادی در جامعه می‌شود
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با بیان اینکه یکی از آورده های انقلاب و دفاع مقدس احیای فرهنگ جهاد و ایثار است، گفت: گرامیداشت شهدای گمنام اسباب تقویت روحیه جهادی در جامعه را فراهم می‌کند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، سرهنگ ذکی الله خوشبخت؛ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیان تاثیر تشییع پیکر پاک شهدای گمنام در افزایش بصیرت عمومی افراد جامعه، اظهار داشت: شهدا فرزندان جامعه اسلامی هستند که سال ها در غربت مانده اند و اکنون پیکرشان کشف شده و مورد استقبال مردم قرار می گیرد و اینکه مورد تشعیع قرار می گیرند، موجب تلطیف عمومی جامعه می‌شود و در بین آحاد مختلف جامعه موجب انسجام، وحدت، صفا و صمیمیت می‌شود.
وی ادامه داد: تشییع پیکر شهیدان گمنام به جامعه تلنگر می زند که این عزت و آرامش ارزان به دست نیامده بلکه تعدادی از انسان ها از خود گذشتگی و ایثار و ایستادگی و مقاومت نشان داده اند. پس برای حفظ این امنیت و اقتدار به ایستادگی نیاز داریم و در نتیجه هوشیاری و بیداری در جامعه باعث می شود که عموم مردم با آمدن شهدا تلاش برای ساختن کشور روی پای خود بایستند و محتاج دیگران نباشند.
سرهنگ خوشبخت بیان کرد: در یک مقطع کشور مورد تهدید نظامی قرار می گیرد و باید در میدان نظامی باشیم حال تهدید عوض شده و تهدید از نوع تحریم اقتصای و فرهنگی است، طبعا همه از یک جنس هستند. پیام شهدا این است که در عرصه های اقتصادی و سازندگی و فرهنگی مثل دوره جهاد باید تلاش کنیم تا اینکه دشمن فکر نکند ایران ضعف دارد. با تولید ملی و حمایت از کار و تلاش و سرمایه ایرانی جامعه را مصون کنیم و در این عرصه تولید و تکنولوژی محتاج دیگران نباشیم تا اگر دشمنان خواستند ضربه بزنند به راحتی بتوانیم تهدید را دفع کنیم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود: امام فرمودند: " تربت پاک شهیدان برای همیشه محل زیارت عاشقان و عارفان خواهد بود".
وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: شهدا پاره تن و جگر گوشه مادران شهدا و فرزندان این ملت هستند و ما که الان با آرامش زندگی می کنیم، آرامشمان را مرهون این شهدا هستیم که چطور اینها خود را مرهون جامعه کردند. مگر می شود ما به عنوان یک مسلمان و هموطن بی خیال باشیم که پیکر پاک این شهدا در خاک دشمن که جهات شرعی را برای دفن انجام نداده اند باشد؛ ما آنها را ول کنیم، ما تا قیامت مدیون شهدا هستیم آنها سی سال در باتلاق ها، خاک های تفدیده مانده اند. پس برای ما وظیفه شرعی است که در تدفین آنها برای تقدیر و تجلیل از آنها انجام وظیفه کنیم.
این مسوول اذعان داشت: اگر این شهدا پاره تن آنها بودند به شکل دیگری فکر می کردند، پس تربت این شهدا محل زیارت ما خواهد بود و ما را به یاد آن دوران می اندازد که آنها این عزت را خلق کرده اند، پس باید وظایف خود را به درستی انجام دهیم که شرمنده شهدا نشویم.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس بیان داشت: شک نداشته باشیم که یکی از آورده های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احیای فرهنگ جهاد و ایثار در راه خدا، وطن و آرمان های ملت و جامعه است این فرهنگ در دوران انقلاب به منصه ظهور رسید، اگر ما مشغول رفاه شویم که استکبار نیز این را می خواهد این فرهنگ عزت و حیات مجدد و دفاع از ارزش ها به فراموشی سپرده می شود.
وی افزود: فرهنگ جهاد ما را دوباره آشتی می دهد و موجب زندگی، پویایی و حیات جامعه و برخورداری از همه جهات برای ساختن جامعه موفق است.
خوشبخت بیان کرد: بیداری فعلی در جهان اسلام حاصل تاثیر انقلاب اسلامی و دستاوردهای استقلال، روی پای خود ایستادن و به دیگران باج ندادن به بیگانگان و عزت مملکت است.
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه هر چه این فرهنگ گسترده تر شود و روحیه مردم با روحیه جهادی و ایثار برای ساختن جامعه باشد، بهتر است، تصریح کرد: طبیعتا کشورهای جامعه با گزارش‌های رسانه ای از تشعیع و تکریم شهدا در ایران تحت تاثیر قرار می گیرند و روحیه حفظ عزت و دفاع از آرمان های انسانی احیا می‌شود و روز به روز بیشتر شاهد این بیداری اسلامی می شویم.

 

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید