خانه / نمایش جزییات خبر

جلسه هماهنگی ساخت یادمان شهدای گمنام بهاباد برگزار شد

جلسه هماهنگی ساخت یادمان شهدای گمنام بهاباد برگزار شد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اهمیت و لزوم ساخت یادمان در خور شهدا، این کار را در راستای ایجاد ملجأ و مأمنی برای دلباختگان و عاشقان شهدا برشمرد و افزود: قطعا با ساخت این یادمان ها، مزار شهدای گمنام زیارتگاه عاشقان و حافظان خون شهدا می شود.
سرهنگ بنی فاطمه از حضور حیات بخش مردم بر مزار این دو شهید تشکر کرد  و گفت: با حضور در مزار شهدا می توان به خوبی حس کرد که مردم بهاباد میزبانان بسیار خوبی برای این شهدا هستند.
مدیرکل حفظ اثار با اشاره به اهمیت و لزوم ساخت یادمان در خور شهدا، این کار را در راستای ایجاد ملجأ و مأمنی برای دلباختگان و عاشقان شهدا برشمرد و افزود: قطعا با ساخت این یادمان ها، مزار شهدای گمنام زیارتگاه عاشقان و حافظان خون شهدا می شود.
بنی فاطمه اظهار امیدواری کرد کار ساخت یادمان به زودی اغاز و ان شا الله تا اولین سالگرد تدفین شهدا به بهره برداری برسد.
در ادامه معاون مهندسی اداره کل حفظ اثار ساخت یادمان ها را در راستای نشر فرهنگ عاشور ا و ایثار و شهادت برشمرد و به برخی از ویژگی های یادمانهای شهدای گمنام اشاره کرد.
مهندس خواجه حسینی استفاده از هنرهای سنتی بومی و مذهبی را یک نکته مهم در طراحی یادمانها دانست و با اشاره به طرح یادمان شهدای گمنام بهاباد افزود: این طرح اختصاصی این شهر طراحی شده و امیدواریم بعنوان نماد شهر شناخته شود.
خواجه حسینی طرح را چند مرحله ای خواند و گفت، با توجه به اعتبارات موجود می توان مراحل مختلف را اجرا کرد.ضمن اینکه امکان توسعه طرح نیز وجود دارد.
معاون مهندسی حفظ اثار با اشاره به لزوم وجود مدیریت و نظارت واحد بر اجرای طرح امادگی این اداره برای همکاری در ساخت و نظارت بر روند اجرایی ان را اعلام کرد.
همچنین مسئول امور شهدای گمنام اداره کل حفظ اثار یزد با اشاره به استقبال گسترده و کم نظیر مردم بهاباد از شهدا و تشییع به یادماندنی محرم سال گذشته، از مردم این شهر تشکر کرد.
محمد دهشیری در نظر داشتن مسئله زیارت شهدا و حضور مردم در مناسبت های مذهبی را از مسائل اساسی در نظر گرفته شده برای طرح دانست و افزود: با تشکیل هیئت امنا می بایست پیگیری های لازم در راستای تسریع ساخت یادمان صورت گیرد و از طولانی شدن پروژه جلوگیری شود.
در این جلسه  محمدرضا هدایی فرماندار بهاباد با اشاره به درخواست های مکرر مردمی جهت ساخت یادمان شهدا، مزار این دو شهید را پایگاه عبادت و زیارت مردم دانست.



 

 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید