خانه / نمایش جزییات خبر

افتتاح سه حرم شهدای گمنام در ورامین و پاکدشت

افتتاح سه حرم شهدای گمنام در ورامین و پاکدشت
رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق تهران از افتتاح سه حرم شهدای گمنام در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق تهران، احمد کاشانی از افتتاح سه حرم شهدای گمنام در ورامین و پاکدشت خبر داد و گفت: حرم شهیدان گمنام شهرهای ورامین، قرچک و پاکدشت با همکاری شهرداری‌های این شهرها احداث شده و همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر افتتاح می‌شود.
رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق تهران گفت: برای نخستین بار در کشور، مرکز اسناد شهدای هشت سال دفاع مقدس در حرم شهدای گمنام ورامین به بهره‌برداری می‌رسد که این امر می‌تواند زمینه احداث گنجینه شهدا برای استفاده بلندمدت از آن را فراهم کند.
وی در ادامه عنوان کرد: با بهره‌برداری از این مرکز اسناد، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، با نحوه تهیه و نگهداری اسناد مربوط به هشت سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
کاشانی تاکید کرد: پرده‌برداری از یادمان شهدای دانش‌آموز در مدارس شهرستان ورامین، پخش 15 مورد مستند زندگینامه شهیدان ورامینی که از ورامین در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت داشتند، در سیمای جمهوری اسلامی، رونمایی از 10 یادمان شهید در پایگاه‌های مقاومت و رونمایی از آلبوم والدین شهدا و شهیدان بخش قرچک از برنامه‌هایی است که در ایام آزادسازی خرمشهر در شهرستان ورامین برگزار می‌شود.
رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق تهران گفت: افتتاح کتابخانه دفاع مقدس با دارا بودن 5 هزار جلد کتاب در شهر قرچک، اعزام بیش از 50 راوی دفاع مقدس به مساجد و مدارس و رونمایی از فلش کارت‌های مربوط به سرداران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران در سالروز آزادسازی خرمشهر است.
کاشانی اضافه کرد: با شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دو واحد درسی دفاع مقدس در مجموعه درس‌های دانشگاهی به دانشجویان ارائه می‌شود و گذراندن این دو واحد برای تمام دانشجویان الزامی است.
رئیس اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جنوب شرق تهران ابراز امیدواری کرد: در سایه تلاش و توجه مسئولان و حضور مردم شهیدپرور شهرستان ورامین، شاهد برگزاری مراسم باشکوه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر باشیم.
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید