خانه / نمایش جزییات خبر

یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر درکازرون برگزار شد

یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر درکازرون برگزار شد
چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی این شهر برگزار شد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، در این مراسم شهریار اسلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با تقدیر از مسئولان و دانشجویان بسیجی دانشگاه سلمان فارسی اظهار داشت: امروز اگر این مردم ولایتمدار بخواهند به مولا و آقای خود اقتدا کنند باید از راهی که شهدا توصیه کرده‌اند پیروی و از رهبری و ولایت فقیه تبعیت تمام‌جانبه کنند.
وی زنده نگه داشتن مفاخر ارزشی اسلام و انقلاب اسلامی، حراست از آرمان‌های پربرکت حضرت امام، تحقق منویات مقام معظم رهبری در حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، ایجاد فضای فرهنگ مبتنی بر ارزش‌ها و اصول ناب انقلاب اسلامی، فضاسازی فرهنگی برای ایجاد فضای ارزشی در جامعه، معرفی چهره‌های ماندگار و شهیدان والامقام و ... را از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا دانست و تصریح کرد: هرچه داریم از شهدا است چراکه اگر آن‌ها جان خود را در راه اسلام و قرآن تقدیم نمی‌کردند، امروز شرایط فعلی را نداشتیم از این رو برای حفظ انقلاب و دفاع مقدس باید از تمام وجودمان مایه بگذاریم.
در ادامه این یادواره که با مداحی نیز همراه بود، حجت‌الاسلام محمد صدیق از راویان گروه سیره تفحص شهدا به اجرای برنامه پرده‌خوانی روایت ایثار و شجاعت رزمندگان و سیره شهدا پرداخت.
در حاشیه این مراسم شهرام افشاریان مسئول دفتر بسیج دانشجویی کازرون در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه شهرستان کازرون قریب به 76 شهید مفقودالاثر دارد و 12 شهید گمنام نیز میهمان مردم شهیدپرور این شهرستان هستند، گفت: این مراسم در سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد برگزار شده است که با توجه به درخواست‌های دانشجویان بسیجی دانشگاه سلمان فارسی، متولی برگزاری این یادواره، امسال بر عهده این عزیزان است.
وی از برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در دانشگاه‌های کازرون خبر داد و افزود: علاوه بر یادواره شهدای دانشجو که بر عهده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد است و یادواره شهدای مفقودالاثر و گمنام که بر عهده دانشگاه سلمان فارسی گذاشته شد به دنبال برگزاری یادواره‌های مختلفی شامل یادواره شهدای عفاف و حجاب، یادواره شهدای علمی، یادواره شهدای بصیرت و بیداری و ... را در سال‌های آینده در دیگر مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون هستیم.
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید