خانه / نمایش جزییات خبر

چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقوالاثر شهرستان کازرون برگزار شد

چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقوالاثر شهرستان کازرون برگزار شد
در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) چهارمین یادواره شهدای گمنام و مفقودالاثر شهرستان کازرون در دانشگاه سلمان فارسی برگزار شد.
      به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل ازایسنا، امام جمعه کازرون در این یادواره با اشاره به شخصیت سیاسی حضرت زهرا(س) و اعتراضات سیاسی ایشان گفت: گریه های حضرت زهرا(س)رنگ و بوی اعتراضی داشت.
حجت الاسلام خرسند در رابطه با اعتقاد به ولایت در شیعه اظهار داشت: شیعه اولی الامر را معصوم می داند، اما در مذاهب دیگر اسلام حاکم غیرمعصوم اولی الامر محسوب می شود و این بدعت باعث شده است که سرنوشت جهان اسلام اینگونه رقم بخورد که حکام فاسد کشورهای عربی در پس این پرده دست به هرجنایت و خیانتی بزنند. 
وی همچنین با اشاره به نحوه انتصاب امام جامعه اسلامی افزود: امام را با شورا یا انتخابات تعیین نمی کنند، بعضی ها در خیلی روزنامه ها می نوشتند که باید ولایت فقیه با انتخابات تعیین شود، ولایت با انتخابات مشروعیت ندارد بلکه مشروعیتش از اتصال به منبع وحی است.
فاطمیه یعنی حفظ ولایت و ولایت کیان و هویت شیعه است
امام جمعه کازرون پیرامون ایام فاطمیه بیان داشت: فاطمیه را باید عاشورایی برپا کنیم چرا که فاطمیه یعنی حفظ ولایت و ولایت یعنی کیان شیعه و ولایت هویت شیعه است.
امام جمعه کازرون با اشاره به انتخابات 12اسفند سال گذشته اظهار داشت: در انتخابات 12 اسفند دشمنان با تمام قدرت و امکانات به صحنه آمدند ولی امام امر ما مقام معظم رهبری فرمودند با لطف الهی مردم پای صندوق های رای رفتند و دشمنان را ناامید کردند و مردم مجددا لبیک به ندای رهبرشان گفتند و این یعنی پیوند بین امام و امت.
وی افزود: اگر دیدید که چندین سال داد می زدند که ایران حق استفاده از انرژی هسته ای ندارد و متاسفانه در دولت اصلاحات که فکر می کردند با سازش و کوتاه آمدن از مواضعمان، آمریکا دست از سر ما برمی دارد، دیدم که فعالیتهای هسته ای متوقف شد. اما امروز با پافشاری بر مواضعمان و به برکت ولایت و حضور پرشور مردم در انتخابات ،دشمنان ما فعالیتهای هسته ای ایران را به رسمیت شناختند.
خرسند در پایان گفت: مقام معظم رهبری شاگرد کوچک حضرت علی (ع) است، حال اگر اجازه داده بودندحضرت علی(ع)زمام این امت را بدست می گرفت آیا این فجایع در تاریخ بوجود می آمد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام صدیق از راویان گروه سیره تفحص شهدا با اجرای برنامه پرده خوانی روایت ایثار و شجاعت رزمندگان و سیره شهدا پرداخت.
در حاشیه این یادواره مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون گفت: شهرستان کازرون قریب به 76 شهید مفقود الاثر دارد و 12شهید گمنام نیز میهمان مردم شهیدپرور کازرون هستند.
شهرام افشاریان بیان داشت: این مراسم در سالهای گذشته در دانشگاه آزاد برگزار می شده است که با توجه به درخواستهای دانشجویان بسیجی دانشگاه سلمان، متولی برگزاری این یادواره از امسال برعهده این عزیزان خواهد بود.
افشاریان گفت: قصد داریم در طول سال در تمامی دانشگاه های کازرون یادواره های مختلف شهدا برگزار شود تا عطر و یاد شهدا فضای دانشگاه را معنوی سازد.
وی با ذکر عناوین یادواره های در دست اقدام گفت: قصد داریم علاوه بر یادواره شهدای دانشجو که برعهده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد است و یادواره شهدای مفقودالاثر و گمنام که برعهده دانشگاه سلمان فارسی گذاشته شد؛ یادواره های مختلفی همچنون یادواره شهدای عفاف و حجاب، یادواره شهدای علمی، یادواره شهدای بصیرت و بیداری و ... را در سال های آینده در دیگر مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون برگزار نماییم.
 
۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید