خانه / نمایش جزییات خبر

تبریز مزین به مزار 118 شهید گمنام است

تبریز مزین به مزار 118 شهید گمنام است
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه 118 شهید گمنام در 22 نقطه از این استان آرمیده‌اند، گفت: همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا(سلام الله علیها)، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به خاک سپرده می‌شوند.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام،  سردار حسن استوار آذر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در آستانه سالروز شهادت ام‌ابیها، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)، پیکرهای مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس تفحص شده از مناطق عملیاتی فاو مربوط به عملیات «والفجر 8» در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز تدفین می‌شوند.
وی ادامه داد: مردم خطه آذربایجان به ویژه استان ولایتمدار و شهید پرور آذربایجان شرقی،‌ همواره به وجود مراقد منور شهدای مکتب اسلام و انقلاب خاصه حرم‌های مطهر شهدای گمنام در این دیار مباهات کرده و این دُر نورانی را همچون گنجینه‌ای نفیس در قلب خویش به یادگار نهاده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان شرقی مفتخر به وجود 118 شهید گمنام در 22 نقطه از استان است که از این تعداد دانشگاه تبریز و علوم پزشکی تبریز 5 شهید گمنام و دانشگاه تربیت معلم آذربایجان یک شهید گمنام را در دل خود جای داده است.
وی بیان داشت: با توجه به پی‌گیری‌های مکرر و مجدانه مسئولان در سطح استان، تعداد 26 نقطه دیگر نیز درخواست تدفین شهید گمنام دارند که انشاءالله درصدد مزین کردن بعضی از آن نقاط به عطر و شمیم شهدا هستیم.
سردار استوار آذر از عموم مردم شهید پرور استان خاصه جوانان و دانشجویان دعوت کرد که با استفاه از فرصت‌های معنوی پیش آمده و توسل به ارواح طیبه شهدای عظام، ضمن شرکت هر چه با شکوه‌تر در مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام با آرمان‌های شهدا، حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت کنند.
به گزارش توانا، مراسم تشییع و تدفین پیکرهای مطهر این شهدای گمنام دفاع مقدس ساعت 10 صبح روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت‌ماه سال 91 از میدان شهدای تبریز، تشییع می‌شود و پس از اقامه نماز از میدان ساعت به سمت دانشگاه آزاد منتقل و در این نقطه فرهنگی و علمی به خاک سپرده می‌شوند.
۲۸ فروردین ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید