خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر شش شهید گمنام دفاع مقدس در ارومیه تشییع می شود

پیکر شش شهید گمنام دفاع مقدس در ارومیه تشییع می شود
مدیرکل اجتماعی استانداری آذربایجان‌غربی اعلام کرد: پیکرهای پاک شش شهید گمنام دفاع مقدس روز چهارم اردیبهشت ماه آینده در شهرهای ارومیه و خوی تشییع می‌شوند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام  به نقل از مهر، "حمید ابراهیمی" در جلسه هماهنگی تشییع شهدای گمنام که صبح امروز برگزار شد، افزود: افتخار ما این است در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که شهداء به عشق این حضرت در میدان‌های جنگ علیه باطل جنگیدند و موسی‌وار در مقابل فرعون زمان خود ایستادند، میزبان شش شهید دوران دفاع مقدس خواهیم بود.
در ادامه این جلسه؛ قاسم سید حاجی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی اظهار کرد: این شهدای گمنام یادگار عملیات والفجر 8 و منطقه عملیاتی «فاو» هستند که پیکرهای پاک دو تن از این شهداء در دانشگاه علوم پزشکی و دو تن دیگر در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه و دو تن نیز در شهرستان خوی به خاک سپرده می‌شوند.
به گفته وی، مراسم استقبال از این شهداء همراه با تشریفات نظامی برگزار می‌شود و در روز دوم اردیبهشت ماه، اقشار مختلف مردم در محل استقبال موقت با شهدای دفاع مقدس تجدیدبیعت و دیدار می‌کنند.
سیدتاجی اظهار کرد: در روز سوم اردیبهشت‌ماه نیز شب وداع با شهیدان در سالن دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار می‌شود. تشییع شهیدان همانند سالیان گذشته از میدان انقلاب ارومیه آغاز و به سمت مسیر میدان امام حسین(ع) ادامه می‌یابد. سپس از سمت میدان آزادی، پیکر دو تن از شهیدان به دانشگاه آزاد اسلامی و دو تن از طریق جاده سرو به دانشگاه علوم پزشکی انتقال می‌یابند.
وی یادآور شد: شام غریبان شهداء نیز پس از اتمام تشییع در مساجد دانشگاه‌های یاد شده برگزار خواهد شد.
۲۷ فروردین ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۱
قنبری
۱۳۹۱/۰۱/۲۹ Iran
5
0
0

ای کاش می شد تا تو را در مامن گمنامیت رها کنیم و بگذریم که تو اینچنین میخواستی .اما ای عزیز اجر تو در کتمان کردن است و اجر ما در افشا کردن تا تاریخ در افق وجود تو قله های بلند تکامل انسانی را ببیند . "سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی"


نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید