خانه / نمایش جزییات خبر

اردبیل میزبان 11 شهید گمنام است

اردبیل میزبان 11 شهید گمنام است
استان اردبیل همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) میزبان پیکر مطهر 11 شهید گمنام است.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عصر امروز در جلسه استقبال از این شهدای گمنام در اردبیل اظهار داشت: مردم وفادار و شهیدپرور استان اردبیل یک بار دیگر با میزبانی 11 شهید گمنام حال و هوای ایام شهادت و ایثار به خود می‌گیرد و اهالی این استان با شهدا و امام (ره )بزرگوار تجدید بیعت می‌کنند.
ذکی‌الله خوشبخت تصریح کرد: پیکر این شهدای گمنام قرار است بعد از انتقال به اردبیل همزمان با یوم شهادت بی‌بی دو عالم در شهرهای مختلف این استان تشییع و خاکسپاری شوند.
وی خاطر نشان کرد: مراسم تشییع و تدفین این شهدای گرانقدر در شهرهای مشگین‌شهر، نمین و بیله‌سوار انجام می‌شود.
خوشبخت در ادامه اضافه کرد: پیکر پنج شهید گمنام در مشگین‌شهر، سه شهید در نمین و سه شهید دیگر در شهرستان بیله‌سوار با حضور گسترده آحاد مردم انقلابی و شهیدپرور این مناطق تشییع شده و برای همیشه مردم وفادار این مناطق با شهدا وداع می‌کنند.
این مسئول در ادامه بیان کرد: برنامه‌های متنوعی در روز قبل از تدفین و تشییع در مرکز استان و شهرستان‌های یاد شده تدارک دیده شده است که قرار است در حسینیه ثارالله اردبیل محفل معنوی شبی با شهدا در ایام فاطمیه برگزار شده و حسینیان این دیار در سوگ سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و شهدای برومند این مرز و بوم نوحه‌سرایی و عزاداری کرده و شهدا را شفیع روز جزای خود بدانند.
وی در ادامه گفت: مردم استان در حالی با تربت پاک شهدا تجدید بیعت کرده و هم‌پیمان می‌شوند که سال‌ها است در پیروی و تبعیت از راه امام (ره )و شهدای گرانقدر صبور و مقاوم ایستاده‌اند و هرگز اجازه نمی‌دهند دشمنان به سرمایه‌ها و دستاوردهای ارزشمند به دست آمده به قصد تجاوز و یغماگری نگاه کنند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این اقدام را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار مؤثر دانست و افزود: هر ساله با برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در حقیقت از منزلت و مقام شهدای دوران دفاع مقدس و مناسبت‌های مختلف انقلاب اسلامی تجلیل شده و یاد و خاطره آنها به عنوان عطر خوشبو در جای‌جای کشور و استان اردبیل گرامی داشته می‌شود.
خوشبخت در ادامه تصریح کرد: همه ما باید قدردان این نعمت بی‌منتهای الهی باشیم که جمهوری اسلامی ایران در سایه این شهدا و فضیلت‌های آنها به درجه‌ای از منزلت و ارزش‌گذاری رسیده است که تمام دنیا در پیشرفت آن به حیرت و تعجب افتاده است.
وی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: این شهدا در مکان‌های مشخص شده تشییع و خاکسپاری می‌شوند و در تلاش هستیم برنامه‌های متنوعی نیز در شب شام غریبان آنها برگزار کنیم. 
 
۲۸ فروردین ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید