خانه / نمایش جزییات خبر

تجدید میثاق دانشجویان رودهن باشهدا

تجدید میثاق دانشجویان رودهن باشهدا
دانشگاهیان رودهن با حضور در مرقد شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر، با شهدا تجدید میثاق کردند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس،  با بازگشایی دانشگاه‏ها بعد از تعطیلات نوروزی، مراسم دیدار اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در مسجد پیامبر اعظم (ص) این دانشگاه انجام شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این مراسم گفت: امام رضا(ع) می‏فرماید که «همانا خداوند را در روی زمین بندگانی است که برای رفع نیازهای مردم می‏کوشد؛ هر کس دل مؤمنی را شاد کند، خداوند هم در روز قیامت، قلبش را شاد می‏سازد.»
غلام‏حسین حیدری ادامه داد: رسول خدا نیز می‏فرماید که« آدمی‏زاده پیوسته می‏گوید مالم، مالم! آیا بهره تو از مالت جز چیزی است که آن را صدقه داده‏ای و باقی ساخته‏ای، یا خورده‏ای و فانی کرده‏ای، یا پوشیده‏ای و پوشانده‏ای؟»
وی ادامه داد: در مکتب متعالی اسلام، غیر از عبادت‏های ضروری و حتمی همانند نماز، روزه و ... هر کاری که با انگیزه خدایی و در مسیر خشنودی پروردگار کریم انجام شود، عبادت است؛ هر چند از نظر صورت ظاهری بسیار کوچک باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: خداوند در مورد اعتدال احسان و نیکوکاری به حضرت محمد مصطفی (ص) می‏فرماید که «نه هرگز دست خویش در احسان به خلق خدا محکم بسته‌دار و نه بسیار باز و گشاده‌دار که هر کدام کنی، به نکوهش و حسرت خواهی نشست.»
در پایان این مراسم استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با حضور بر مزار شهید گمنام این دانشگاه، تجدید میثاق با شهدا و بیعت مجدد با رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دادند.
۲۲ فروردین ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید