خانه / نمایش جزییات خبر

شهدای گمنام اسطوره و یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس

شهدای گمنام اسطوره و یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس
امام جمعه موقت گچساران گفت: شهدای گمنام اسطوره‌های همیشه ماندگار انقلاب اسلامی ایران و یادگاران ارزشمند دوران دفاع مقدس هستند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی در مراسم غبار روبی و ادای احترام کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران به مضجع شریف شهدای گمنام در این واحد دانشگاهی اظهار کرد: هر چه داریم از برکت روح قدسی امام راحل(ره) و ایثارگری‌های فرزندان غیور این مرز و بوم قهرمان‌پرور است.
امام جمعه موقت گچساران و رئیس دفتر فرهنگ دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ابراز داشت: حضور مردم کهگیلویه و بویراحمد و دانشگاهیان در صحنه‌های حساس نشان از درک بالا و موقیعت‌سنجی هوشمندانه آن‌ها است.
کرمی با اشاره به از خود گذشتگی‌های مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور کهگیلویه و بویراحمد در صحنه‌های دفاع از ارزش‌های اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران یادآور شد: برکات فراوانی از این حضور غیرتمندانه شامل حال کهگیلویه و بویراحمد و کشور شده است.
وی وجود یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران را سمبل حرمت والای این دانشگاه به آرمان‌های شهدا عنوان کرد.
این مقام دینی و علمی گچساران بیان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی گچساران با ایجاد یادمان شهدای گمنام با معماری زیبا و فضای مناسب حرمتی را برای این عزیزان قائل شده و یک نماد ماندگار در سطح کشور خلق کرده است.
کرمی افزود: یاد و خاطره شهدا همواره روحیه ایثارگری و کار خداپسندانه را در دل افراد زنده نگه می‌دارد و سبب دوری از دل‌مشغولی‌های دنیوی می‌شود.
امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: شهدای گمنام سمبل بسیار خوبی برای همه هستند تا ما بدانیم آن‌هایی که جان ارزشمند خود برای این مرز و بوم اسلامی گذاشتند، نخواستند که حتی نامشان مشخص شود.
کرمی گمنام‌بودن این شهدای گرانقدر را اوج اخلاص و از خود گذشتگی آنان توصیف و بر عمل به آرمان‌های والای شهیدان تأکید کرد. وی با اشاره به نامگذاری سال 91 با عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی یادآور شد: در حال حاضر همه اقشار مردم و به ویژه دانشگاهیان باید در ترویج نامگذاری‌های مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته و امسال که رویکرد اقتصادی هم دارد همواره تلاش کنند.
کرمی نهادینه‌کردن فرهنگ کاربردی کردن این نامگذاری‌ها در جامعه را بسیار مهم دانست و از دانشگاهیان خواست تا در این زمینه برنامه‌های مطلوبی ارائه دهند.
در این مراسم اعضای هیئت رییسه، کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گچساران ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و شهدا، با نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهدای گمنام مدفون شده در این واحد دانشگاهی ادای احترام کردند.

۲۰ فروردین ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید