خانه / نمایش جزییات خبر

بازدید بیش از ۱۰۰هزار نفر از یادمان شهدای گمنام

بازدید بیش از ۱۰۰هزار نفر از یادمان شهدای گمنام
مسئول یادمان شهدای گمنام والفجر۸ اروندکنار، از بازدید بیش از ۱۰۰ هزار نفر از کاروان های راهیان نور سراسر کشور در پنج روز نخست سال جاری از این یادمان زیارتی خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، سرهنگ مرتضی شیروی، مسئول یادمان شهدای گمنام والفجر 8 اروندکنارگفت: 150 نفر از راویان دفاع مقدس از سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران و جهاد کشاورزی برای تشریح عملیات غرورآفرین والفجر 8 در محل یادمان شهدای گمنام این عملیات مستقر هستند.
وی با اشاره به آمار بازدید کنندگان این یادمان، افزود: هم اکنون به صورت متوسط روزانه بین 30 تا 40 هزار نفر از منطقه عملیاتی والفجر 8 در کرانه شرقی اروندرود دیدن می کنند و در لحظه تحویل سال نیز بیش از 40 هزار نفر از اعضای کاروان های راهیان نور و میهمانان نوروزی در محل یادمان حضور داشتند.
وی با اشاره به دایر بودن نمایشگاه های مختلف در سطح یادمان والفجر 8 تصریح کرد: سه نمایشگاه به نام های «بیداری اسلامی»، «پل بعثت» و «یاد یاران» در این محل برپا شده است که در این نمایشگاه 100 تابلو عکس مرتبط با بیداری و قیام مردم کشور های بحرین، مصر، تونس و لیبی در قالب عکس در معرض دید عموم گذاشته شده است. 
مسئول یادمان والفجر8 اروندکنار، هدف از برپایی این نمایشگاه را بیان چگونگی شکل گیری قیام های مردمی در کشور های اسلامی بیان کرد و یاد آور شد: این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی برای بازدید کارون های راهیان نور و میهمانان نوروزی دایر خواهد بود. 
وی با بیان اینکه از 25 اسفند سال گذشته تاکنون بیش از 650 هزار نفر از اعضای کاروان های راهیان نور از یادمان زیارتگاهی شهدای عملیات والفجر8 دیدن کردند، اذعان داشت: همچنین 15کاروان دانشجویی از دانشگاه های استان های خراسان رضوی، مازندران و قزوین از یادمان زیارتگاهی شهدای گمنام عملیات غرورآفرین والفجر 8 اروندکنار در دو روز گذشته بازدید کردند.
لازم به ذکر است، یادمان زیارتگاهی شهدای گمنام عملیات والفجر8 در کرانه شرقی آبراه استراتژیک اروندرود و روبه روی شهر بندری فاو عراق قرار دارد و در جریان عملیات والفجر 8 در 20بهمن 1364 رزمندگان اسلام ضمن عبور از آبراه خروشان اروندرود و تصرف شهر فاو عراق، ارتباط دریایی رژیم بعثی عراق را با آب های بین المللی قطع کردند.
۱۵ فروردین ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۹۱
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید