خانه / نمایش جزییات خبر

شهید باکری به عنوان نماد نجابت، صلابت و صداقت است

شهید باکری به عنوان نماد نجابت، صلابت و صداقت است
استاندار آذربایجان غربی گفت: احداث یادمان شهید باکری نشانگر تداوم راه شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است.
 به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل ازفارس، وحید جلال‌زاده در مراسم آغاز عملیات احداث یادمان شهید مهدی باکری در ارومیه اظهار داشت: با توجه به فرمایشت مقام معظم رهبری فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست از این رو باید در راستای زنده نگه داشتن یاد شده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کنیم.
وی افزود: امروز که در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم و بیش از سه دهه از عمر بابرکت انقلاب می‌گذرد گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از جمله شهید مهدی باکری افتخاری برای همگان است.
جلال‌زاده ادامه داد: مردم به برکت خون شهدا و تاثیرگذاری آن‌ها در عرصه‌های مختلف کشور از جمله در راهپیمایی‌های 22 بهمن و انتخابات 12 اسفند امسال حضوری پرشکوه داشتند.
این مسئول در ادامه ویژگی‌های شخصیتی شهید مهدی باکری را برشمرد و بیان کرد: شهید باکری به عنوان نماد نجابت، صلابت و صداقت است و اجرای باشکوه و در شان یادمان آن شهید بزرگوار وسیله‌ای است تا سیره آن بزرگواران در جامعه امروز بیش از پیش ترویج یابد.
وی با بیان اینکه تندیس و نماد شدن برای شهدا کافی نیست اضافه کرد: مسئولان وظیفه دارند با راهکارهای مختلف در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و شناساندن آن‌ها به مردم تلاش کنند.
جلال‌زاده افزود: آغاز عملیات ساختمانی یادمان شهید باکری در سالروز شهادت آن شهید بزرگوار نشان از تداوم راه شهدای انقلاب اسلامی دارد که باید با سرعت هر چه بیشتر و در حد شان و مقام آن شهید بزرگوار باشد.
شایان ذکر است، یادمان شهید باکری در قالب مجموعه فرهنگی با امکاناتی از قبیل تالارهای سخنرانی و نمایش، کتابخانه، بخش‌های فرهنگی، فضای سبز و بنای یادبود است که در یکی از تپه‌های شمال ارومیه و در جواد مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس ارومیه احداث می‌شود.
۲۷ اسفند ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید