خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر شهدای گمنام در الوند تشییع شد

پیکر شهدای گمنام در الوند تشییع شد
صبح امروز و بر روی دستان مردم شهید پرور الوند پیکر دو تن از شهدای دفاع مقدس تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پیکر دو تن از شهدای گمنام دفاع مقدس با مشخصات «شهید 18 ساله، محل شهادت منطقه سومار در عملیات مسلم بن عقیل، تاریخ 10 مهر 1361» و «شهید 19 ساله، محل شهادت منطقه شلمچه در عملیات بیت‌المقدس، تاریخ دوم خرداد 1361» صبح امروز بر روی دستان زنان و مردان در شهر الوند تشییع شد.
در این مراسم که از میدان لاله آغاز شد، پیکر این دو شهید با شعار حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست، پس از عبور از میدان بسیج به سمت سالن یادگار امام(ره) حرکت داده شد و اقشار مختلف مردم با این شهدا در کنار عزارداری دُخت نبی اکرم وداع کردند.

* حضور شهدا افتخاری برای شهرستان البرز
امام جمعه الوند در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: امروز خاک شهرستان البرز و شهر الوند به حضور این شهدا متبرک شده است.
حجت‌الاسلام علی عادلپور ادامه داد: ایثار و شهادت در شمار عالی‌ترین مفاهیم الهی و حاصل متعالی‌ترین ارزش‌هایی است که می‌تواند جامعه انسانی را به تکامل و تعالی برساند و والاترین برکات را به آن ببخشد، پیام و آرمان شهدا به دلیل عظمت مرتبه‌ای که شهدا بدان دست یافته‌اند عالی‌ترین پیام‌ها و از جنس پیام انبیای الهی است.
وی تصریح کرد: شهدا، فرزندگان و برگزیدگان نسل خود بوده‌اند و اصلی‌ترین پیام آنها برای نسل امروز پیمودن طریق الله، طریق عزت، آزادی و سعادت و سربلندی دنیا و آخرت است.
امام جمعه الوند افزود: در شرایط کنونی که با مسائلی نظیر تغییر نسل‌ها، نیاز روز افزون نسل جوان به ارزش‌های متعالی اسلامی در راستای پیمودن مسیر پیشرفت همه‌جانبه و تحقق تمدن عظیم اسلامی، تهاجم فرهنگی دشمنان و تلاش مذبوحانه ایادی داخلی آنان برای جدایی آینده‌سازان کشور از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی مواجهیم، ترویج فرهنگ شهادت و ایثار به عنوان والاترین میراث انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس وظیفه‌ای است که بر عهده همه دلسوزان نظام است.
وی اعلام کرد: بی‌شک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از راه‌های متعددی امکانپذیر است که یکی از مؤثرترین آنها حضور اجساد مطهر شهدا در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های کشور است.
انتهای پیام/

۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید