خانه / نمایش جزییات خبر

تعامل ایران با عراق برای تأمین ابزار کاوش تفحص شهدا

تعامل ایران با عراق برای تأمین ابزار کاوش تفحص شهدا
رئیس کمیته تفحص و جستجو مفقودین هشت سال دفاع مقدس از تعامل ایران با عراق برای تأمین و انتقال ابزار کاوش تفحص شهدای کشور در عراق خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،سردار سیدمحمد باقرزاده امروز در خرمشهر اظهار کرد: برای تدوام کار تفحص در مذاکراتی که اخیراً در بصره با مقامات صورت گرفته، مقرر شد که کشور عراق زمینه‌ای را برای توسعه میدانی کار از جمله نقطه مجنون که مورد علاقه ما هست آغاز کند.
وی افزود: بر اساس این امر در راستای انتقال وسایل مهندسی و ابزاری که در کاوش استفاده می‌شود، به آن کشور قول مساعدت داده شده است.
رئیس کمیته تفحص و جستجو مفقودین هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: البته تاکنون در انتظار تصمیم نهایی پنج وزارتخانه در عراق از جمله وزارت اقتصاد، اطلاعات، دفاع و امور خارجه و حقوق هستیم که این وزارتخانه‌ها باید با هم بتوانند هماهنگ شوند تا دستگاه‌ها را به عراق منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه در زمان جنگ صدام خیلی ادعا می‌کرد که تلفات زیادی از نیروهای ایرانی در جنگ از دست رفته ولی هم اینک در تفحص شهدا در فاو نسبت اجسادی عراقی یک به 10 است، گفت: امروز پیکر 21 شهید دفاع مقدس در طول دوره اخیر 19 پیکر شهید در منطقه "فاو" و سه پیکر شهید در منطقه "مجنون" با تلاش گروه عراق و زیر نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز به میهن جمهوری اسلامی بازگشتند.
باقرزاده بیان کرد: در مقابل 19 شهید گلگون کفن ایرانی در فاو 175 جنازه عراقی را پیدا کردیم و این نشان می‌دهد که روند دروغ‌پردازی همواره در دستگاه استکبار و دشمنان ایران وجود داشته و بعد از این بسا خواهد بود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: البته قرار بود 22 شهید به کشور بازگردانده شود ولی یکی از شهدا که از قبل مشخصات و محل تدفین آن در یکی از قبرستان‌های بصره را اعلام کرده بودیم متأسفانه به علت تعلل از صلیب سرخ این پیکر ملحق نشد.
رئیس کمیته تفحص و جستجو مفقودین هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در مجموع این شهدا بعد از 29 سال در منطقه عمومی فاو و مجنون به کشور بازگشتند و مراحل تکمیلی شناسایی کامل آنها در تهران صورت می‌گیرد و در حال حاضر هویت آنها را نمی‌توانیم اعلام کنیم.
۳ اسفند ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید