خانه / نمایش جزییات خبر

پیکر شهید هاشمی به پادگان شهید محمودوند منتقل شد

پیکر شهید هاشمی به پادگان شهید محمودوند منتقل شد
فرزند شهید هاشمی گفت: پیکر شهید هاشمی پس از وداع دو ساعته خانواده با وی به پادگان شهید محمودوند اهواز منتقل شد.

حسین هاشمی دقایقی پیش در گفتگو اختصاصی با خبرگزاری فارس گفت: پیکر شهید هاشمی در منزل پدری به مدت دو ساعت از تابوت خارج شد و خانواده با وی وداع کردند.
وی افزود: در این مراسم اعضای درجه یک خانواده مانند مادربزرگ، عمه‌ها و سایرین حضور داشتند و همگی با اشک پیکر این شهید بزرگوار را شستشو دادند.
وی درباره برنامه بعدی که برای پیکر شهید علی هاشمی در نظر گرفته شده است گفت: پیکر شهید هاشمی در حال انتقال به پادگان شهید محمودوند است تا پس از برگزاری نماز مغرب و عشا مردم با این پیکر پاک وداع کنند.
براساس این گزارش، علی هاشمی در سال 1340، در شهر اهواز چشم به جهان گشود. وی ارتباط تنگاتنگ خویش را با کوثر زلال وحی از همان سنین حفظ کرد و تفسیر قرآن و درس اخلاق را از برنامه‌های مهم خویش قرار داده و با علاقه و ارادتی که به نماز داشت مرید و مؤذن مسجد شد.
هاشمی پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر مطالعات عمیق و آگاهی‌های دینی خود در بحث‌های گروهک‌های مختلف شرکت کرده و با بحث‌های منطقی آنان را به تسلیم در برابر اسلام وا می‌داشت. وی از همان زمان ابتدا عاشق و دلباخته امام (ره) و پیشتاز مبارزه بود، به همین دلیل به قصد خدمت به نظام وارد کمیته انقلاب شد و سپس به همراه حسین علم‌الهدی، آقایی و ... برای تشکیل بسیج و سپاه تلاش‌های بسیاری انجام داد.
زندگی در جنگ، مرحله نوینی از دوران پرتلاطم حضور حاج‌علی در دنیای خاکی بود. اوج ایثار و رشادت او در شناسایی‌هایش نمایان بود، آنچنان که تمام طرح‌های عملیاتی‌اش را با تعداد اندکی نیرو با موفقیت به انجام می‌رساند. با گسترش محورهای عملیاتی، حاج‌علی تیپ 37 نور را در محور حمیدیه تشکیل داد و پس از عملیات بیت‌المقدس توانست سپاه بستان و هویزه را تشکیل دهد. ایجاد پاسگاه‌های مرزی و مسئولیت پدافندی کل منطقه از فعالیت‌های دیگر او بود.
وی پس از تشکیل قرارگاه «نصرت» و ارائه طرح کلی عملیات خیبر و بدر، مسئولیت سپاه ششم امام جعفر صادق (ع) را عهده‌دار شد که حاصل آن سازماندهی 13 یگان رزمی و پشتیبانی در استان خوزستان بود و شاید به همین دلیل او را سردار هور نامیدند. سرانجام قرارگاه نصرت در محاصره‌ دشمن قرار گرفت و تعدادی از نیروهای اسلام به اسارت نیروهای بعثی درآمدند و علی هاشمی چهره محبوب و خندان عرصه‌های عشق و ایمان سرانجام به آسمان پیوست و نامش ستاره درخشانی شد بر تاریک تاریخ ملت ایران تا نسل فردای ایران راه درست زیستن را از او بیاموزند.
قرار است مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید گرانقدر در روز دوشنبه 27 اردیبهشت‌ماه از حسینیه ثارالله اهواز انجام شود.
انتهای پیام

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید