خانه / نمایش جزییات خبر

کشف پیکر 22 شهید دفاع مقدس در فاو و جزیره مجنون

کشف پیکر 22 شهید دفاع مقدس در فاو و جزیره مجنون
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از بازگشت پیکرهای 22 شهید دفاع مقدس در استمرار عملیات کاوش برون مرزی خبر داد و گفت: از وزارتخانه‌های حقوق بشر، دفاع، امور خارجه، اطلاعات و اقتصاد کشور عراق می‌خواهیم که مساعدت‌های لازم را برای تسهیل در عملیات کاوش برون مرزی به عمل آورند.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ،سردار سیدمحمد باقرزاده رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: در استمرار عملیات کاوش برون‌مرزی شهدا در مناطق فاو و جزیره مجنون، پیکر‌های طیبه 22 شهید دفاع مقدس بعد از 26 سال همزمان با سوم اسفندماه و سالروز عملیات بزرگ «خیبر» به میهن اسلامی بازمی‌گردند.
وی ادامه داد: پیکرهای 20 تن از شهدای یاد شده طی عملیات جستجوی مشترک مفقودین کشورمان با همراهی گروه عراقی و نظارت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ کشف شده‌اند اما در حال حاضر جستجوی مفقودین در خاک عراق به دلیل عدم همکاری طرف عراقی برای انتقال تجهیزات مهندسی تفحص از کشورمان به مناطق یادشده هنوز از شتاب لازم برخوردار نیست.
فرمانده کمیته جستجو مفقودین ستادکل نیروهای مسلح از وزارتخانه‌های حقوق بشر، دفاع، امور خارجه، اطلاعات و اقتصاد کشور عراق درخواست کرد مساعدت‌های لازم را برای تسهیل در این عملیات انسانی به عمل آورند تا آنگونه که شایسته شأن روابط دو کشور است این مهم نیز به نتیجه برسد.
وی بیان داشت: برای تسهیل عملیات تبادل شهدای ایرانی و کشته‌های عراقی، به طرف عراقی پیشنهاد داده شد تا پیکرهای 22 شهید سرافرازی که بعد از 22 بهمن امسال شکوهمندانه به کشور بازمی‌گردند، ترتیبی اتخاذ شود تا آنها را از مرز آبی فاو و اروندکنار به کشورمان تحویل دهند و قرار شد طرف عراقی این موضوع را مورد بررسی قرار دهد.
 سردار باقرزاده خاطرنشان کرد: در صورت تحویل پیکرهای شهدا از مرز آبی، کاروان‌های راهیان نور برای استقبال از شهیدان در روز سوم اسفندماه در محل یادمان فاو حضور بهم می‌رسانند و چنانچه نقطه فاو و اروند کنار مورد موافقت طرف عراقی قرار نگیرد، ترجیحاً مراسم استقبال در مرز شلمچه انجام خواهد شد.
وی بیان داشت: در دوره اخیر عملیات کاوش، اجساد 107 عراقی نیز در منطقه عمومی فاو کشف شده است.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید