خانه / نمایش جزییات خبر

مراسم چهلمین روز خاکسپاری دو شهید گمنام در بردسکن برگزار می‌شود

مراسم چهلمین روز خاکسپاری دو شهید گمنام در بردسکن برگزار می‌شود
فرماندار بردسکن گفت: امروز به برکت خون شهداء، باورهای دینی تقویت پیدا کرده است. در وصایای شهدا به ولایت‌پذیری تاکید شده است پس ما هم باید پشتیبان ولایت فقیه باشیم.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ایسنا ، محمد عباسپور که روز گذشته -27 بهمن- در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برگزاری مراسم چهلمین خاکسپاری دو تن از شهدای گمنام در بردسکن سخن می‌گفت، افزود: مردم بردسکن در روز تشییع این شهداء سنگ تمام گذاشتند.
وی ضمن قدردانی از حرکت ارزشی و معنوی یکی از هیئت‌های عزاداری سطح شهر بردسکن به منظور برگزاری مراسم چهلمین روز شهدای گمنام گفت: با توجه به اینکه تمام برنامه‌های شهدای گمنام شهرستان از روز اول در قالب ستاد برنامه‌ریزی و هماهنگی شده است، هر برنامه‌ریزی برای شهداء فقط باید در قالب ستاد هماهنگی شود.
عباسپور بزرگترین دغدغه امروز جامعه را بحث ولایت عنوان کرد و گفت: دشمنان درصدد این هستند عمود خیمه ولایت را پایین بیاورند اما ملت با بصیرت و هوشیار ایران با حضور باشکوه و عظمت خود در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند که به ندای رهبر خود لبیک و در همه صحنه‌های نظام حضور گسترده دارند و هرگز از اصول ارزشی خود عقب‌نشینی نخواهند کرد.
وی گفت: مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن مشت محکمی را بر دهان دشمنان و بدخواهان نظام زدند و در 12 اسفندماه با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های اخذرای مهر تایید را خواهند زد و ترفندهای دشمنان را خنثی خواهند کرد.
فرماندار بردسکن امور اجرایی مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهدای گمنام را به بنیاد شهید و ناحیه مقاومت بسیج با همکاری سایر دستگاههای اجرایی محول کرد.
وی همچنین خواستار برپایی نمایشگاه عکس از مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام شد.
در ادامه، حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن گفت: شهداء کسانی بودند که خودشان را فدای دین کردند و برماست که درراستای اهداف آنان حرکت کنیم.
وی افزود: حالا که قبول کرده‌ایم جای پدر و مادر و اقوام و خویشان شهداء را پر کنیم، تکلیف سنگینی برعهده ما گذاشته شده است و باید حق مطلب را در برابر این همه جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های شهداء ادا کنیم. شهداء خودشان را خرج دین کردند و عزیز شدند و ما نباید دربرگزاری مراسم یاد و خاطره شهدا کوتاهی کنیم.
سرهنگ رسول نجار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن نیز گفت: شهداء محور وحدت هستند و در مراسم تشییع شهداء، این مهم را به عینه دیدیم که چه مراسم با شکوهی برگزار شد.
وی افزود: بیش از 80 درصد شهدا در وصایای خود بحث ولایت‌پذیری را مطرح کرده‌اند و 20 درصد دیگر نیز به طور غیر مستقیم به این مهم تاکید کرده‌اند. 
براتی، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران بردسکن نیز از برپایی نمایشگاه یاران خراسانی در مراسم چهلمین روز خاکسپاری شهدای گمنام خبرداد و گفت: در این نمایشگاه 50 قطعه از تصاویر رزمندگان خراسانی به نمایش گذاشته خواهد شد.
مراسم چهلمین روز شهدای گمنام شهرستان بردسکن، دوشنبه، اول اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشا در محل مسجد جامع بردسکن برگزار خواهد شد.
همزمان با اربعین حسینی دو تن از شهدای گمنام 20 و 39 ساله که در سال 1362 در عملیات الفجر4 در منطقه پنجوین به شهادت رسیده بودند، در بردسکن تشییع شدند. مزار این دو شهید در محل بوستان ولیعصر این شهر قرار دارد.
۲۹ بهمن ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید