خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری پنجمین یادواره شهدای گمنام ،بخش مهربان

برگزاری پنجمین یادواره شهدای گمنام ،بخش مهربان
به همت حوزه شهید محلاتی و ستاد یادواره شهدای بخش مهربان پنجمین یادواره شهدای گمنام و 112 نفر شهید بخش مهربان با حضور مردم و مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام، در این مراسم که امیر صنعتی نماینده مردم سراب در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی و علی عبداللهی فرماندار شهرستان چاروایماق نیز حضور داشتند، سید جواد قریشی‌زاده از فرمانده‌هان سابق سپاه در سخنانی ضمن قدردانی از حضور گسترده اهالی و با تشکر از برگزارکنندگان این یادواره، به بررسی زیارت عاشورا و اهمیت خواندن آن از دیدگاه حضرت امام محمدباقر(ع) پرداخت و اظهار داشت: طبق روایتی از حضرت محمدباقر(ع) هر کسی زیارت عاشورا را بخواند، ثواب آن مثل این است که 2 هزار حج واجب، 2 هزار حج عمره و 2 هزار بار جهاد در راه خدا به همراه پیامبر اسلام (ص) انجام داده باشد.
وی افزود: زیارت نامه عاشورا تحلیلی از تاریخ اول اسلام است که به شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش منجر شد.
حرکت دشمنان امام حسین(ع) در واقع فتنه‌ای بود که لایه‌های پنهان و آشکار داشت و ما می‌توانیم فتنه‌های بعد از انقلاب را با آنها به خوبی ترسیم کنیم که راهنمایی برای ملت‌هاست.
فرمانده سابق سپاه ناحیه سراب، به تفاوت مراحل فتنه و فتنه‌گران و لزوم شناخت آن اشاره کرده و اظهار داشت: بنای ظلم با خود ظلم متفاوت است و شاید بناکنندگان ظلم با ظالمان یکی نباشند و پایه‌گذاران و بانیان ظلم معمولاً ناپیدا، پنهان و ناشناخته بوده ولی بقیه آشکار و علنی باشد.
قریشی‌زاده افزود: باید اول حق را شناخت و سپس افراد را با حق تطبیق داد و ما باید حق‌گرا باشیم نه شخص‌گرا وگرنه دچار اشتباه خواهیم شد.
فرمانده سابق سپاه ناحیه سراب با اشاره به درک حقیقی و واقعی کلمه شهادت توسط شهدا اظهار داشت: شهدا از نخستین لحظه مفهوم واقعی کلمه شهادت را درک کرده و با جان و دل به سراغ آن رفتند.
قریشی‌زاده افزود: مفاهیم شهادت و دفاع مقدس با الله در ارتباط هستند، این دو واژه مکرراً با یکدیگر در قرآن دیده می‌شود و در حقیقت بدون دفاع برای خدا و حق، شهادتی وجود ندارد.
فرمانده سابق سپاه ناحیه سراب با اشاره به الگو برداری رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس از مکتب حسینی و نهضت عاشورا گفت: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس همان امامزادگان عشق هستند که از اصحاب و یاران امام حسین (ع) محسوب می‌شوند.
قریشی‌زاده، با قدردانی از برگزارکنندگان پنجمین یادواره شهدای گمنام و 112 نفر شهید بخش مهربان، برگزاری یادواره شهدا را کمترین کار در مقابل مقام والای شهدای عزیز دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل سوم انقلاب نیز به خوبی نهادینه شود و بی‌شک برگزاری مستمر یادواره شهدا به تحقق این مهم بسیار کمک می‌کند.
منطقه مهربان با سه شهر مهربان، شربیان، دوزدوزان و 34 روستای تابعه در طول هشت سال دفاع مقدس 112 نفر شهید تقدیم کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و در مردادماه سال 1382 بنا به درخواست‌های مکرر اهالی و با موافقت فرماندهی کمیته تحقیق و تفحص ستاد کل نیروهای مسلح ابدان مطهر پنج تن از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس جمعی لشکر مکانیزه همیشه پیروز 31 عاشورا آذربایجان در این مکان مقدس خاکسپاری شد و در حال حاضر زیارتگاه شهدای گمنام توسط هئیت امنای شهدای گمنام مهربان و با همکاری و مشارکت اداره کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‌شرقی در حال احداث است.

۱ بهمن ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید