خانه / نمایش جزییات خبر

67 شهید گمنام در استان بوشهر خاکسپاری شده‌اند

67 شهید گمنام در استان بوشهر خاکسپاری شده‌اند
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر گفت: 67 شهید گمنام در استان بوشهر خاکسپاری شده‌اند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، احمد موحد ‌‌در نشست بررسی وضعیت یادمان‌های شهدای گمنام دشتستان اظهار داشت: واژه ایثار و شهادت یک واژه ارزشمند و باقداست است و تکریم شهدا و ایثارگران باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
وی افزود: شهدا با تقدیم جان خود، زمینه را برای اقتدار و سربلندی این نظام فراهم کرده‌اند و بزرگداشت این عزیزان و تکمیل و تجهیز یادمان شهدا امری لازم است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر خاطرنشان کرد در چند سال گذشته برای تکمیل یادمان شهدای گمنام استان بوشهر تلاش بسیار زیادی در سطح استان بوشهر انجام گرفته و مسئولان نیز همکاری خوبی داشته‌اند.
موحد تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 67 شهید گمنام در سطح استان بوشهر دفن هستند که از این تعداد 15 شهید در محل گلزار شهدای استان دفن هستند. 
وی اضافه کرد: درخواست‌های مردمی زیادی در ارتباط با خاک‌سپاری شهدای گمنام از سراسر استان به ما می‌رسد ولی در حال حاضر اولویت خاکسپاری شهدای گمنام به شهرها و دانشگاه‌های بزرگ است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس بوشهر اذعان داشت: دشتستان در واقع میزبان 24 شهید گمنام است و شهدای گمنام در شهرهای مختلف این شهرستان به خاک سپرده شده‌اند.
موحد افزود: یک شهید گمنام در گلزار شهدای دالکی و 2 شهید در گلزار شهدای برازجان به خاک سپرده شده، ضمن اینکه یک شهید در گلزار شهدای سعدآباد دفن شده و دیگر شهیدان گمنام در محل یادمان شهدای گمنام در شهرهای سعدآباد، برازجان، شبانکاره و آبپخش دفن هستند.
وی از تلاش‌های مسئولین در تخصیص اعتبار و تکمیل این یادمان‌ها قدردانی کرد و گفت: هم‌اکنون تعداد 20 شهید گمنام در محل یادمان‌های شهدای شهرستان آرمیده‌اند و تلاش برای تکمیل هر چه سریع‌تر این یادمان‌ها با شتاب خوبی انجام می‌شود.
 

۱۲ دی ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید