خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری دومین سالگرد دو شهید گمنام در دانشگاه مازندران

برگزاری دومین سالگرد دو شهید گمنام در دانشگاه مازندران
طی مراسمی با حضور خانواده‌های شهدای دانشگاه مازندران، خانواده شهید برونسی و رضا ایرانمنش جانباز شیمیایی و از یادگاران 8 سال دفاع مقدس دومین سالگرد دو شهید گمنام دانشگاه و یادواره 8 شهید دانشگاه مازندران برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام ، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران در این مراسم با اشاره به جایگاه و مقام شامخ شهیدان گفت: مهمترین هدف شهدا احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بوده است.
وی افزود: دفاع از ولایت، رهبری و تحقق اهداف و آرمان‌های امام حسین (ع) از بارزترین پیام‌های شهدای 8 سال دفاع مقدس و شهدای انقلاب اسلامی ایران است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه سخنان خود خطاب به دانشجویان ادامه داد: با تلاش، کار، کوشش و تحصیل، ایران اسلامی را به افق ترسیم شده که جایگاه اصلی آن است برسانید و از رفتار و موضع‌گیری‌های سیاسی بپرهیزید تا ناخواسته با آرمان‌های شهدا در تعارض نباشید.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه در ادامه با اشاره به فضیلت زیارت عاشورا اذعان کرد: زیارت عاشورا خط تئوری است برای بازماندگان کربلا تا آن معرفت و جهان‌بینی امامان را با خواندن این زیارت‌نامه درک کنند.
وی در پایان سخنان خود گفت: بصیرت در دین و دین‌شناس بودن را از شهدا بیاموزید.
همچنین فرزند شهید برونسی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه راه شهدا را نباید با شناخت یک عکس، پوستر، اسم و فاتحه بر مزارشان خلاصه کنیم؛ گفت: اگر چنین باشد در حق شهدا بی‌انصافی کرده‌‌ایم.
مهدی برونسی ادامه داد: با شناخت شهدایی که نمونه همه مظلومیت‌ها، عظمت، پاکی و اخلاص و نیز الگوی ارزش‌های یک مکتب اسلامی بودند، می‌توان راه و مسیر واقعی را مشخص کرد .
وی اظهارداشت: شهادت ریشه در فرهنگ عاشورایی حضرت امام حسین(ع) دارد .
برونسی طی سخنانی با بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مقام و جایگاه شهادت اظهار داشت: "مقام عظمای ولایت" می‌فرمایند: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست.
وی افزود: این جمله پرمحتوا و مهمی است که حضرت یاد، نام و خاطره شهدا را معادل خون شهید و شهادت می‌دانند، شهادتی که برای شهید یک حرکت ارزشمند، مهم و فراتر از همه فوق ارزش‌هاست.
برونسی برگزاری یادبودها، نشست‌ها و مراسم‌های شهدا را در شناخت جایگاه و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار موثر دانست و ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، روحیه شهادت‌طلبی، بیان افکار و خاطرات شهدا در سطح جامعه الگویی مناسب برای جوان امروزی و نسل‌های بعدی، پاسخی برای تهاجم فرهنگی و مقابله با تهدیدات جنگ نرم دشمنان نظام و انقلاب می‌باشد.
وی افزود: با بیان خاطرات شهیدان، فرهنگ ایثار و شهادت را در سطح جامعه ترویج و گسترش دهید.
مهدی برونسی یکی از ویژگی‌های شهید برونسی را کمک‌ها و امداد‌های غیبی از سوی ائمه اطهار برشمرد و گفت: کتاب خاطرات "خاک‌های نرم کوشک" هر انسانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
وی افزود: شهید برونسی بخاطر اخلاص در عمل، وعده شهادت و گمنامی خود را از حضرت زهرا (س) گرفته بود و همه ما باید از سیرت چنین شخصیت‌هایی الگو برداری کنیم.
مهدی برونسی در پایان سخنان خود با اشاره به شهادت پدر گفت: سردار شهید عبدالحسین‌ برونسی در 25 اسفند ماه سال 63 در شرق دجله به شهادت رسید و پس از 27 سال مفقودالاثر بودن پیکرش به وطن بازگشت.
در ادامه این مراسم همچنین محمدرضا ایرانمنش بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه خط ما خط مستقیم ولایت است، اذعان کرد: با بازی‌های سیاسی و مشخص‌کردن خط و خطوط، خون شهدا را پایمال نکنید.
محمدرضا ایرانمنش بیان کرد: هر خدشه‌ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد شود یعنی به راحتی جا پای خون شهدا گذاشته‌ایم.
ایرانمش در ادامه با بیان خاطرات 8 سال دفاع مقدس گفت: ما باید به خون شهدا وفادار باشیم و راه و هدف آن بزرگواران را ادامه دهیم.

۲۹ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید