خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در شبستر

برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای گمنام در شبستر
مراسم گرامیداشت ششمین سالگرد شهیدان گمنام با حضور امام جمعه شهرستان شبستر و امت شهید پرور شهرستان های وایقان، سیس، بنیس و کارکنان رسمی و وظیفه تیپ مکانیزه امام زمان(عج) شبستر برگزار شد.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از آریا، حجت الاسلام محمدزاده امام جمعه شهرستان شبستر پس از ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام در حسینیه ثارا... گفت: خداوند متعال برای حرکت انسان، تمامی ابزار های لازم را در اختیار او قرار داده و با قرار دادن آنها اتمام حجت کرده تا هیچ کس در سرای آخرت بهانه تراشی نکند و شهدا حجت های زنده الهی می باشند و در آخرت اعمال ما با محوریت آنها سنجیده می شود.
وی افزود: دنیا محل تجارت بوده و باید تلاش کنیم از قافله شهدا عقب نمانیم و آنان که شهادت را راه حسین(علیه السلام) می دانند در آخرت و دنیا جزایشان نقد بوده و پیروز ی آنها نیز تضمین می باشد و لذا اولین قطره خونی که از شهید جاری می شود تمامی گناهان او بخشیده می شود چرا که ولی شهید خداوند باری تعالی است و شهید گمنام از خدا خواسته تا گمنام بماند.
وی تصریح کرد: برای انسان موقعیت های حرکت در همه زمان ها وجود دارد و ابزار حرکت بیش از گذشته می باشد پس باید با بصیرت حرکت کند و کسی که در راه خدا و اسلام خالصانه قدم بر دارد تمامی گناهان او بخشیده خواهد شد.
وی تصریح کرد: مقدمه عبادت، معرفت می باشد و اگر انسان جایگاهش را بشناسد خودش را ملزم می داند کارهایش را برای خدا انجام دهد و کسی که در مقابله با اشرار و متجاوزین و توطئه گران، امان را از بیگانگان می گیرد بالاترین عبادت را انجام می دهد.
وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی برای هر انسان بوده و او وظیفه دارد در برابر معروفاتی که انجام می دهد برای دیگران هم بازگو کند و در برابر بدی ها و رذایل، افراد جامعه را از آن نهی کنند. در پایان مراسم عزاداران با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در سوگ سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به عزاداری پرداختند.
 

 

 
 
۲۱ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید