خانه / نمایش جزییات خبر

خاکسپاری 3 شهید گمنام دفاع مقدس در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت

خاکسپاری 3 شهید گمنام دفاع مقدس در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت
مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس، دوشنبه 27 اردیبهشت ماه سال جاری در محل وزارت نفت برگزار می شود.
به گزارش خبرگزاری شانا، معاون فرهنگی بسیج وزارت نفت از برگزاری مراسم به خاکسپاری 3 شهید گمنام دفاع مقدس در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت در روز شهادت دخت نبی اکرم (س) خبر داد.
ایوب بنوی با بیان این که بیش از 20 روز از آغاز به کار ستاد برگزاری مراسم تشیع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس می گذرد، اظهار داشت: هم اکنون کمیته‌های پشتیبانی، فرهنگی و اطلاع رسانی و حفاظت این ستاد، برای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم در تلاش هستند.
معاون فرهنگی بسیج وزارت نفت گفت: به دعوت دکتر سیدمسعود میرکاظمی، وزیر نفت که ریاست ستاد برگزاری مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام دفاع مقدس وزارت نفت را به عهده دارند، نمایندگان ارگان‌های کشوری و لشگری در این مراسم حضور می‌یابند.
وی گفت: مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس، دوشنبه 27 اردیبهشت ماه سال جاری در محل وزارت نفت برگزار می شود.
معاون فرهنگی بسیج وزارت نفت با بیان این که هر ساله هیئت های عاشورایی و فاطمیه در میدان هفت تیر تهران تجمع می کنند، گفت: امسال همزمان با سالروز شهادت صدیقه طاهره، پیکر پاک سه شهید گمنام دفاع مقدس به دست عزاداران فاطمی از میدان هفت تیر تا ساختمان وزارت نفت واقع در خیابان طالقانی تشییع می شود.
بنوی توزیع کارت و پوسترهای مراسم تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس در نماز جمعه تهران را یکی از فعالیت های تبلیغاتی ستاد برگزاری اعلام کرد و گفت: از 20 روز گذشته تاکنون جلسه های منظمی در باره نحوه و چگونگی برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم تشکیل شده است.
در این رابطه همچنین، رییس ستاد جمع آوری و حفظ آثار و دفاع مقدس صنعت نفت گفت: مراسم تشییع و خاک سپاری شهدای گمنام در وزات نفت روز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می شود.
به گزارش حیات، مجید چگنی با اعلام این خبر اظهار داشت: طی جند سال گذشته بسج وزارت نفت از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خواست کرد که چند شهید گمنام را در این وزارتخانه به خاک بسپارد.
وی با بیان اینکه وزارتخانه های زیادی متقاضی این امر هستند گفت: در تاریخ 12/2/89 سردار باقر زاده طی نامه ای به وزیر نفت موافقت خود را با تدفین پیکرهای مطهر 3 شهید گمنام دفاع مقدس در نقطه مرکزی پارکینگ شمالی محوطه وزارت نفت در تاریخ 27/2/89 همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به شرط امکان دسترسی عموم مردم در ایام خاص اعلام کرد.
چگنی، تاثیر خاکسپاری این شهدا در محوطه وزارت نفت را به عنوان مهمترین دلیل موافقت ستاد جمع آوری و حفظ آثار و دفاع مقدس دانست و افزود: هزار و 15 شهید و 14 هزار نفر جانباز و آزاده که صنعت نفت تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است و همچنین حضور فعال 53 هزار بسیجی در صنعت نفت از دیگر دلایل این ستاد بوده است.
وی گفت: مراسم شب وداع نیز در مسجد امام صادق واقع در میدان فلسطین انجام می شود و روز شهادت حضرت زهرا (س) نیز پیکر شهدا از میدان هفت تیر پس ازحضور در جمع هیأت های عزاداری به سمت وزارت نفت تشیع خواهد شد.
چگنی تصریح کرد: چند تن از فرماندهان سپاه، وزرا، فرماندار تهران و مسئولین ارشد لشکری و کشوری در این مراسم حضور خواهند یافت. پس از تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام نیز برنامه جامعی برای احداث یادمان هزار و 15 شهید و وزیر صنعت نفت در نظر گرفته شده که به اجرا در خواهد آمد.
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید