خانه / نمایش جزییات خبر

برگزاری کنگره شهدای گمنام در ابهر

برگزاری کنگره شهدای گمنام در ابهر
رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان از برگزاری کنگره «معراج» با محوریت یادواره تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد ابهر در آذرماه خبر داد.
به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از ایکنا، «عباس بابایی» رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان زنجان با اشاره به برگزاری کنگره شهدای گمنام شهرستان ابهر، گفت: این کنگره با محوریت یادواره تدفین شهدای گمنام ابهر، 22 آذرماه در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این کنگره را زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهدا و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: در این مراسم فرماندگان هشت سال دفاع مقدس حضور یافته و به سخنرانی خواهند پرداخت.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان زنجان، برگزاری یادواره 34 شهید دانشجویی استان در دانشگاه پیام نور طارم و شش دانشجوی شهید ابهر در دانشگاه پیام نور این شهرستان را از دیگر برنامه‌های این سازمان در آذرماه عنوان کرد.
بابایی با تأکید بر ضرورت نهادینه‌کردن فرهنگ شهادت و دفاع مقدس میان اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه دانشجویان، تصریح کرد: در همین راستا سازمان بسیج دانشجویی هر سال اقدام به برگزاری کنگره «معراج» با محوریت شهدای دانشجوی استان کرده و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، وظیفه آحاد مختلف مردم است، زیرا آنان جان باارزش خود را در طبق اخلاص قرار دادند و بی هیچ چشم‌داشتی در راه دفاع از جان و مال و ناموس هم‌وطنان خود جنگیدند و تبیین اندیشه و راه شهدا کم‌ترین کار در برابر ایثار آنان به‌ شمار می‌رود.
این مقام مسئول در پایان یادآور شد: فرهنگ ایثار، مقاومت و ایستادگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید برای دانشجویان تبیین و تشریح شود تا آنان به‌ عنوان نخبگان فکری جامعه، این فرهنگ را میان اقشار فرهیخته و عموم هم‌وطنان ترویج دهند.
۱۸ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید