خانه / نمایش جزییات خبر

خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی ایران

خاکسپاری پیکر مطهر 2 تن از شهدای گمنام در دانشگاه علوم پزشکی ایران
همزمان با شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، پیکر 2 تن از شهدای گمنام روی دستان مردم و دانشجویان تشییع و در محوطه پردیس دانشگاه علوم پزشکی ایران دفن می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایران، حجت الاسلام رکوفیان، معاون فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: دانشجویان، اعضاء هیئت علمی، استادان و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور در کنار خانواده شهداء و سایر هموطنان یکشنبه 26 اردیبهشت در مراسم شب وداع با شهداء گمنام دفاع مقدس در مسجد دانشگاه علوم پزشکی ایران گرد هم جمع خواهند شد.
وی افزود: در آستانه خاکسپاری این شهدای گمنام دفاع مقدس که ساعت 21 تا 23 در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود، حجت الاسلام صدیقی سخنرانی و حاج احمد نیک‌بختیان مداحی خواهند کرد.
معاون فرهنگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مراسم تشیع و تدفین این دو شهید گمنام 18 ساله و 20 ساله که در عملیات بیت المقدس سال 61در منطقه نهر خییم به شهادت رسیده‌اند نیز مصادف با روز شهادت حضرت زهرا (س) با سخنرانی حجت السلام پناهیان‌، نوحه خوانی و سینه‌زنی هموطنان ساعت 9 صبح دوشنبه 27 اردیبهشت در محل دانشگاه علوم پزشکی ایران جنب برج میلاد برگزار می‌شود.
وی در خصوص تخمین سنی این شهیدان افزود: کارشناسان و متخصصان با بررسی اندازه، شکل و نمونه‌برداری از استخوان‌های باقیمانده از این عزیزان و انجام آزمایشات زنجیره ژنتیکی سن این دو شهید را 18 و 20 ساله ارزیابی کرده‌اند.
رکوفیان با بیان اینکه اطلاعات این شهداء گمنام در بانک اطلاعاتی ویژه‌ای ذخیره شده است افزود: در آینده برای شناسایی خانواده این عزیزان می‌توان با تطبیق اطلاعات DNA استخوان‌ها که ثبت شده با ساختار ژنتیکی خانواده شهداء مفقود الاثر پیگیری‌های لازم جهت اطلاع از محل دفن آنان را انجام داد.
انتهای پیام/

۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید