خانه / نمایش جزییات خبر

لاله‌های گمنام گناوه به خاک سپرده شدند

لاله‌های گمنام گناوه به خاک سپرده شدند
شهدای گلگون کفن و همیشه زنده گناوه امروز با حضور پرشور مردم و مسئولان در آیینی باشکوه به خاک سپرده شدند.

به گزارش پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی مفقودین و شهدای گمنام به نقل از فارس، تشییع و تدفین با شکوه شهدای گمنام در گناوه پیش از ظهر امروز با حضور حداکثری مردم ولایتمدار این شهرستان برگزار شد.
در این مراسم شهدای گمنام که در بنیاد شهید بودند روی دست مردم تا خیابان ساحلی تشییع شد، در همراهی این مراسم هیئت‌های عزاداری اباعبدالله نیز با مداحی و همچنین دسته‌های سنج و دمام نیز همراه بود.
پیکر مطهر شهدای گمنام روز چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی بوشهر وارد بوشهر شده و امروز در مقابل ورودی روستای عباسی از توابع شهرستان گناوه با استقبال با شکوه مردم و مسئولان و همراهی آنها تا حسینه ثارالله تشییع شد.
از آنجا که مردم بخش ریگ خواستار زیارت شهدای گمنام بودند برنامه‌ای ترتیب داده شد تا پیکر مطهر شهدای گمنام به مدت دو ساعت به بخش ریگ منتقل شوند.
چهارشنبه شب نیز مراسم باشکوهی برای وداع از شهدای گمنام در مصلای نماز جمعه که با حضور اقشار مختلف مردم و حضور مسئولان و همچنین فرماندار شهرستان گناوه برگزار شد.
امام جمعه گناوه در این آیین گفت: خط سرخ شهادت آل محمد و علی است و این افتخار از خاندان نبوت و ولایت آن بزرگواران و به پیروان خط آنان به ارث رسیده است.
حجت‌الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: بهشت‌ هشت‌ در دارد که‌ یکی‌ از آن‌ها ویژه شهدا و صالحان‌ است‌ و به‌فرموده رسول‌  گرامی‌ اسلام‌ (ص) شهید نخستین‌ کسی‌ که‌ وارد بهشت‌ می‌شود.
وی افزود: چه سعادتمند بودند این شهیدان که دین خود را به اسلام و ملت شریف ایران ادا کرده و به جایگاه مجاهدین و شهدای اسلام شتافتند.
فرماندار گناوه نیز گفت: موجب خوشحالی همه مردم گناوه شده است که این شهدای گمنام در گناوه تشییع و تدفین شدند.
احمد جعفری نسب افزود: شهادت هدیه‌ای است از جانب خدای تبارک و تعالی برای آن کسانی که لایق هستند.
در این مراسم که با مداحی و زیارت عاشورا همراه بود، افراد حاضر به عزاداری پرداختند.
در پایان سخنرانی نیز نماز میت به امامت امام جمعه گناوه برگزار شد.
 

۱۰ آذر ۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۰
نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید